Er angsten bare negativ?

Å leve en hverdag med angst, er selvfølgelig ganske utfordrende i perioder. For noen ganger blir ikke dagene slik man skulle ønske. De dagene hvor angsten herjer med meg, er vonde og utfordrende for meg. Men samtidig så er jeg ofte veldig produktiv på disse dagene. Denne uken slet jeg med angst i to dager. Og på de to dagene så skrev jeg 8-10 blogginnlegg. Ordene bare kom ut av meg uten vanskeligheter.

Jeg er heldig som kan skrive ned tanker og følelser. For da hjelper jeg hjernen min med å rydde opp. Til slutt så slipper angsten taket i meg, og roen kommer tilbake. Men det er en krevende situasjon å være i. Denne gangen kom angsten uten forvarsel, og da blir jeg satt litt ut. Men jeg klarte heldigvis å få brukt de verktøyene som fungerer aller best. Jeg fikk til å skrive, og jeg trente hjemme i stuen min.

Noen ganger må man snu det negative om til noe positivt. For da blir ikke angsten så skummel og vanskelig. Jeg er stolt av meg selv denne gangen, og vet at jeg klarte meg bra gjennom disse dagene. For meg så vil angsten alltid være noe som jeg ikke liker. Men jeg har lært meg til å akseptere at den kommer, og heller finne frem verktøyene som jager den bort igjen.

Jeg vet ar vi er veldig mange som sliter med angst i hverdagen vår. Og vi er alle sammen forskjellige mennesker med ulike behov. Men jeg vil likevel anbefale deg til å teste ut hvilke verktøy som fungerer for deg. Kanskje kan det være bra med litt trening, eller gå en tur? Eller så kan det være bra for deg å lytte til musikk? Bruk litt tid på å finne det som fungerer for deg.

Vi blogges!

Følg meg gjerne på Facebook, Youtube og Instagram!

Snapchat: wencheblogg

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg