Er du optimist?

Jeg har mange ganger lurt på hvordan fremtiden blir. Men jeg har ikke alltid vært like optimistisk. Nå har jeg endelig en følelse av at det kommer til å bli bra. Både for små og store. Det betyr ikke at alt det vonde er over, men heller at det uansett kommer til å gå bra til slutt. For vi jobber bra sammen som familie, og vi passer godt på hverandre. Nå er jeg også endelig i gang med mer kurs, og får påfyll av energi og pågangsmot. Det kommer alltid godt med, og jeg digger det! Utrolig godt å kjenne på den gleden som det gir meg, og som løfter meg videre mot mine mål.

Heldigvis så vet man ikke alt på forhånd, og vi får styrke underveis til å klare det utroligste. Når jeg ser tilbake i tid, så må jeg si at det har virkelig vært mange vonde stunder. Men de siste årene, så har det blitt betraktelig bedre. Og da skal man jo være optimist, når det gjelder fremtiden. Hver dag fylles med nye opplevelser og erfaringer. Selvsagt på godt og vondt. Men vi lærer masse, og videreutvikler oss som mennesker. Jeg føler meg som en annen person, og har lagt masse igjen bak meg. Men noe er fortsatt med meg, og jeg må riste det gradvis bort.

Nå tar jeg dag for dag, samtidig som jeg ligger litt i forkant. Noen grep er jeg nødt til å ta, for at hverdagen skal fungere best mulig. Men jeg vet også at vi aldri blir helt utlært, og at utfordringene har noe godt med seg hver gang. For selv de mørkeste øyeblikkene i livet, har gitt meg verdifull kunnskap. Der og da var det mange ganger håpløst. Men jeg valgte å ta opp kampen, og i dag er jeg sjef i mitt eget liv! Helt ubeskrivelig deilig følelse å kjenne på, og det har jeg tenkt å fortsette med. Jeg håper at du også finner en verdi i hverdagen din, og at du klarer å ha det bra. Livet er hard jobbing, men det er mange gode øyeblikk også. Ikke glem det!

Klem fra Wenche

Følg meg gjerne på Facebook , Youtube og Instagram!

Snapchat: wencheblogg og Hverdagschat (torsdag)

0 kommentarer

Siste innlegg