Er glede skummelt?

God morgen!

Hvordan håndtere du de vanskelige følelsene? Har du laget deg en vane/uvane? Faller du litt vel ofte tilbake i gammelt tankemønster? Hva er det som trigger deg? Alle sammen bærer på mange følelser hver eneste dag. Noen dager går det veldig fint, mens andre dager så er man rett og slett trist. For meg, så har det vært ganske utfordrende å akseptere de vanskelige dagene. Men samtidig, så er de egentlig de tryggeste dagene for meg. For jeg har vært så vant med å ha det vanskelig, og hjernen min kjenner fort igjen de følelsene. Da kobler hjernen meg på gammelt tankemønster, og jeg kan få vanskeligheter i min hverdag.

Jeg har noen ganger utfordringer med å takle gode dager/perioder. I starten så ble jeg faktisk ganske redd og engstelig av de følelsene. For det var så ukjent for meg, og jeg visste ikke hvordan jeg skulle håndtere dem. Høres rart ut, ja det er jeg enig i. Men sannheten er at jeg takler medgang dårligere, enn når jeg skal takle motgang. Å jobbe med dette, har tatt masse energi og tid. Men jeg er på riktig spor, og klarer meg bedre nå. Det handler om å våge tro på de gode følelsene. Slippe dem helt inn, og nyte dem mens de faktisk er der. For jeg har det trygt og godt nå. Det er ikke noen grunn til å være engstelig lenger.

Glede i hverdagen er skikkelig viktig. Så jeg forsøker nå å omfavne den, og ha det fint der og da. Ikke bekymre meg for når det gode kommer til å forsvinne. Men stole på at noen gode ting faktisk er kommet for å bli. Min hverdag er så annerledes nå, og jeg har så mye å være takknemlig for. Jeg har så lyst til å elske gleden. Være oppriktig glad, og ikke ha så mange bekymringer hele tiden. Men det kommer til å ta tid, og jeg må leve med de utfordringene som allerede er her. Selv om jeg har psykiske utfordringer, så har jeg lov til å le og juble når jeg er glad. Det er lov å få latterkrampe, og bare slippe stengslene ned noen ganger.

Uansett hvordan din hverdag er, så husk å nyte de gode øyeblikkene. Jeg minner meg selv på det flere ganger hver eneste uke. For det er noe som jeg har så godt av å kjenne på. Jeg har lyst til å le mer, for det er så frigjørende. Ler du mye i din hverdag?

Klem fra Wenche

Følg meg gjerne på Facebook , Youtube og Instagram!

Snapchat: wencheblogg og Hverdagschat (torsdag)

0 kommentarer

Siste innlegg