Er ikke verden trygg lenger?

De siste årene så har verden forandret seg. Før tenkte vi ikke så mye over vår egen sikkerhet dersom vi dro på ferie. Men nå har der vært såpass mange terror angrep, og vi har blitt mer forsiktige. Jeg har ikke vært utenlands på noen år. Men jeg vet at det sikkert blir aktuelt . Og jeg kommer til å vurdere hva som er trygt. Sånn har det bare blitt. Jeg vet at vi ikke må bli hysteriske. Men kan ikke stikke hodet i sanden heller. Så jeg tror det alltid vil ligge i underbevisstheten.

Dette temaet kom opp i en samtale, og det fikk meg til å tenke litt. For det er trist at verden har blitt sånn, og jeg tror at vi dessverre ikke klarer å unngå det helt. Gang på gang kommer det jo igjen. Det er en skummel utvikling, og det er så grusomt når det skjer. Vi husker jo godt våre egne opplevelser om dette. Jeg krysser fingrene, og håper at det aldri skjer igjen. Jeg tror vi lærte masse av det i etterkant. På den harde måten. Noe endret seg da, og vi bare visste at ting ville bli annerledes!

Jeg kommer til å dra på tur. For jeg vil jo ikke at frykten skal få ta overhånd. Men jeg vet at det sikkert blir litt rart. Det er en stund til uansett, og ungene våre vokser til. Det er veldig viktig at vi lever som vanlig. Så får vi heller ta noen forhåndsregler. Det kan jo skje hvor som helst, og når som helst. Vi må aldri glemme, men det skal ikke få ta fra oss flotte opplevelser.

Vi blogges!

Følg meg gjerne på Facebook , Youtube og Instagram!

Snapchat: wencheblogg

2 kommentarer
    1. Man hører bare om de få gangene det skjer noe ille.

      Har fortsatt ikke sett overskriften : Lene dro på ferie til USA, ble ikke skutt.
      Mange flere som opplever en fin tur enn de som opplever terror.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg