Er jeg en altfor streng mamma?

Jeg har noen tanker som jeg velger å lufte her på bloggen. For jeg har denne høsten nok en gang deltatt på foreldremøtet. Og vi har pratet om nettvett og sosiale medier. Der finnes nok noen som tror at jeg har et avslappet forhold til internett siden jeg elsker å jobbe via sosiale medier. Men sannheten er at jeg er ganske så streng, og forholder meg til aldersgrenser.

Men nå vet jeg at der ikke er mange foreldre som gjør likt meg, og jeg lurer på hvorfor det har blitt sånn. For hvorfor er mange barn på sosiale medier før de er 13? Det er ikke min jobb å bestemme over andres barn. Men det er lov å lure litt når det faktisk er så utbredt. Og jeg er nesten alene om å holde på grensene. Alle foreldre kjenner sine barn best, og jeg kjenner mine barn. Men er det blitt sånn at man ikke bryr seg så mye om grensene lenger?

Skal mitt barn få lov fordi “alle andre” får lov? Eller skal jeg være den kjipe mammaen som sier nei, og verner om barnet mitt en stund til? Vet dere, jeg kjenner at dette presset om å gjøre som alle andre irriterer meg ganske masse. Dere må gjerne være uenige med meg, men jeg mener helt oppriktig at de ikke trenger å være tilstede på sosiale medier før de er 13. Vi holdt det på eldstemann, og kommer til å holde det nå også. Jeg vet det kan virke strengt. Men vi har private årsaker som også spiller inn.

Å være foreldre er en viktig og utfordrende oppgave. Der finnes ikke en fasit som hjelper for alle. Man må ta valgene selv. Jeg sier ikke at foreldre er dårlige foreldre. Men jeg lurer på hvorfor man ikke forholder seg til anbefalte aldersgrenser? For det er man veldig opptatt av når det kommer til spill eller filmer som vises på besøk. Det virker som at man til slutt gir etter på grunn av at samfunnet har skapt en uvane blant unge barn.

Så jeg velger å være den “kjipe” mammaen som holder igjen der jeg føler det er nødvendig. Det kommer til å bli utfordrende i tiden som kommer, men vi foreldre får ta den støyten.

Klem fra Wenche!

Følg meg gjerne på Facebook , Youtube og Instagram!

Snapchat: wencheblogg

2 kommentarer
    1. Hei
      Brukes ikke kommentarfeltet ?
      Ser ingen kommentarer i innleggene dine. Jeg er ny her ! Syntes du skriver om mye som er viktig. Spesielt psykisk helse. Angst. Har du et innlegg hvor du forteller litt om hvem du er / din bakgrunn og hvorfor du blogger.
      Hadde vært Intressant å lese

      1. Hei❤️Takk for at du leser bloggen min. Her er der veldig få som kommenterer. Allerede i kveld kommer det et nytt bli kjent innlegg til nye lesere❤️Ha en strålende dag! Klem fra Wenche

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg