Er jeg hysterisk?

Piren Sjøsanden Furulunden Mandal

God kveld!

Livet inneholder mange private soner, og de snakker vi ikke om. Det er nødvendig på noen områder å kunne være helt privat. Mens andre ting kan man dele. Jeg deler nok mer enn de aller fleste på noen områder, men så er jeg til gjengjeld veldig tilbakeholden med deling av andre ting. Vi er ulike mennesker, og verner om ulike ting. For min del så er der ganske mange ting som jeg ikke ønsker å diskutere med offentligheten. Og da er jeg streng med meg selv. Der finnes grenser for meg også. Selv om jeg har offentlige kanaler, og satser på en fremtid innenfor bransjen.

Det finnes mange løsninger, og man får nye erfaringer underveis. Men jeg tror at vi må være svært bevisste på hva som blir delt. Når man skal stå inne for hvert ord, så er der noen grenser som ikke må brytes underveis. Som voksen ser jeg hvilke konsekvenser som kan oppstå. Men det er ikke alltid like enkelt å forstå for den yngre garde. Som mamma så kan jeg ha mange samtaler med ungene mine om nettvett, og forklarer dem hvorfor jeg har utelatt dem fra mine kanaler. Jeg ønsker nemlig å sette fokus på det faktum at internett ikke alltid er et smart sted å bli eksponert på som barn.

Hver enkelt menneske må sette sine egne grenser, og stå for de valgene man tar. Jeg ønsker ikke å være dommer over andres valg. Men for meg så har det bare blitt mer og mer riktig. Der finnes mennesker som jeg virkelig elsker, og som jeg ikke ønsker å dele med hele verden. Dere som følger meg, vet også at jeg ikke pleier å poste bilder av mine venner. Det er et bevisst valg, for jeg ønsker ikke å eksponere dem. Noen vil kanskje synes at det er rart, og litt hysterisk strengt. Men mitt valg om å være offentlig, er kun mitt valg. Mine venner skal ikke være engstelige for bli postet over alt på grunn av meg.

Det er viktig for meg å være trofast mot egne grenser, og jeg snakker ofte med min kjære mann om dette. For selv om det kun er jeg som er eksponert på bilder, så er jo hele familien egentlig litt eksponert i tekst. Vi er så langt enige i måten å gjøre dette på, og det setter jeg stor pris på. Jeg har frie tøyler innenfor visse rammer. Og som mamma/ektefelle, så ønsker jeg å gi mine kjære fritt spillerom i hverdagen. De siste månedene har jeg blitt gjenkjent ute på gaten, og det gjør meg enda mer bevisst på mitt ansvar. Utrolig koselige at dere tar kontakt, og samtidig respekterer mine grenser.

Nå ser jeg virkelig frem til fredagstaco sammen med familien her hjemme. En rolig kveld på sofaen, er planen min. Det passer meg helt perfekt! Vi snakkes litt senere!

Klem fra Wenche

Følg meg gjerne på Facebook , Youtube og Instagram!

Snapchat: wencheblogg

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg