Et angstanfall ødela hele uken min!

Denne uken har virkelig vært vanskelig for meg personlig. Der skjer en del ting i livet mitt som jeg ikke skriver om her. Og det blir noen ganger veldig mye på en gang. Den siste tiden har det vært veldig mye som jeg har måttet bearbeide og tenke på. Det er vanskelige ting som har med min fremtid å gjøre. Heldigvis har jeg min kjære mann som støtter meg, og vi hjelper hverandre i hverdagen. Jeg har kjent at det har bygget seg opp et press og en uro de siste ukene. Det resulterte i et panikkangstanfall søndag kveld her hjemme. Triggeren denne gangen varte kun i noen sekunder. Men angstanfallet var et faktum. Det kom fordi jeg har vært presset ganske lenge, og har forsøkt å skyve vekk det vonde. Men på søndag klarte ikke kroppen min å takle mer. En liten ting vippet hele meg av pinnen.

Jeg hater angst når det kommer sånn som dette. Det setter meg ut av spill ,og tårene kommer kjapt. Men jeg fikk trøst og masse støtte fra min kjære der og da. Heldigvis var han hjemme. Men det er ikke lett for ham tårefull er ikke enkelt for noen. Men vi hjelper hverandre. Dessverre satte angsten seg fast i meg denne gangen. Det har resultert i en vanskelig uke med masse uro inni meg. Skjelvinger på hender, og kort lunte. På musikkterapien ble jeg faktisk sint. Og da jeg skulle spise lunsj sammen med resten av gjengen, så begynte hendene mine å skjelve. Sånne dager liker jeg ikke i det hele tatt. Det gjør meg så frustrert, og jeg føler meg så svak. Men jeg vet jo at jeg egentlig er veldig sterk. Der og da sliter jeg med å tenke riktig om meg selv.

Det er ikke sånn jeg ønsker å ha det i min hverdag. Så jeg har tatt i bruk de verktøyene som har hjulpet meg gjennom kneiker før. Fysisk aktivitet er et av de viktigste verktøyene som jeg har i livet mitt. Og jeg har endelig klart å komme meg ut på gåturer igjen. Første dagen sammen med en venninne. Og så har jeg gått tur tre ganger denne uken. Det gjør meg godt, og jeg er stolt over egen innsats. For det er ikke lett å komme seg gjennom disse periodene. Men jeg vet at gåturer hjelper meg veldig. Så da skal jeg prioritere det høyt i tiden som kommer. For jeg kjenner at det virkelig hjelper meg videre. Tankene får jobbe på en annen måte når man er ute i frisk luft. Målet mitt er at jeg også skal ha meg en tur i helgen også. Det skal jeg klare.

Det er ikke så enkelt å leve med angst. Men jeg vet at angsten kommer og går. Akkurat nå skjer der så mye i livet mitt, og jeg trenger tid til å lande. Det kommer til å ta litt tid. For jeg går gjennom mange prosesser på en gang. Jeg takker alle Dere som sender meg gode ønsker, og som heier meg frem. Tusen takk!

Vi blogges!

Følg gjerne WeLG Foredrag på Facebook, Instagram og Youtube!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg