ET VIKTIG VALG ER TATT!

 

God kveld!

Jeg har den siste tiden blitt nødt til å tenke over min egen situasjon. Både når det kommer til helse, familie og ikke minst hvilke aktiviteter jeg bruker tiden min på. Der har vært et merkbart savn etter overskudd, og energien har sakte men sikkert dalt nedover. Selvsagt er ikke det noe som jeg liker, og dermed var tiden inne for å stikke fingeren i jorda. Ta seg tid til å tenke over hva som er viktig i livet mitt, og bestemme meg for veien videre.

Det har vært mange vurderinger, og jeg har tatt vekk masse jobb. Medlemsportalen, podkast og Youtube ble nedlagt. Det var helt riktig for meg å gjøre det, selv om jeg gjerne skulle hatt energi til å videreført dette. Bloggen har jeg redusert ned til ett innlegg per dag, og jeg merker at det passer meg utmerket. På Instagram ønsker jeg å være aktiv, men har fortsatt utfordringer med å ha nok krefter gjennom dagen. Jeg blir noen ganger svært skuffet over min helsetilstand, men det nytter ikke å være negativ heller.

Nå har jeg fokus på å roe meg selv helt ned. Våge å ta livet med ro, uten å hele tiden skulle prestere noe overfor andre mennesker. Jeg trenger ikke alltid ha masse prosjekter om gangen, men heller fokusere på noen få. Min personlighet er båret på å være blid og utadvendt. By på meg selv overalt, og være i overkant flink pike. Der har jeg vært nødt til å ta grep, og jeg må holde meg selv kraftig igjen. For min verdi som menneske, skal ikke måles i likes eller antall følgere på sosiale medier.

Jeg koser meg her på bloggen, og jeg ønsker å fortsette med den i tiden som kommer. Men jeg må puste med magen, og la dagene få komme en etter en. Ikke hele tiden jage etter noe som jeg egentlig ikke helt vet hva er. Inni meg er der bare et slags sug etter å hele tiden bli anerkjent for det jeg gjør, og da kan jeg virkelig ta pusten fra meg selv underveis. Dette er ikke noe som har kommet over natten. Nei, dette er noe som jeg har slåss med i alle år.

Bloggen min består, men det er som en hobby. For jeg kommer til å legge kreftene mine i musikken. Det er den veien jeg alltid har ønsket å gå, og da må jeg samle kreftene mine på ett sted. Jeg aner ikke hvor langt jeg klarer å komme med musikken min, men jeg ønsker å gjøre et skikkelig bra forsøk i tiden fremover. Helsen min strekker ikke til på flere områder, så da er valget enkelt. Jeg higer ikke etter å ha masse fokus på reklame på mine kanaler, selv om det ville gitt meg større inntekt. Det føles ikke riktig for meg å gå den veien.

Det er så viktig å lytte til sin egen magefølelse, og ta noen veivalg iblant. Jeg er ufør av en grunn, og nå er det ikke mulig for meg å klare mange ting på en gang lenger. Musikken ligger nærmest hjertet mitt, og den skal ingen få ta fra meg. Så derfor håper jeg at dere vil heie meg frem, og støtte opp under mitt veivalg. Bloggen blir oppdatert en gang per døgn, og så kan dere følge meg i hverdagen på Instagram. Jeg logger ikke av Snapchat, men jeg satser ikke på den plattformen.

Nå har jeg et mer avslappet forholdet til det å skrive, og det føles veldig godt. Så takk til deg som leser mine innlegg, og som har lyst til å følge meg videre. Jeg håper at vi kan ha en fin reise sammen, og oppleve masse gøy og spennende på min vei!

Klem fra Wenche

 

0 kommentarer

Siste innlegg