Fanget i det perfekte!

Jager du etter det “perfekte”?

God kveld!

Hva betyr det egentlig å ha “lykkes ” med livet? Finnes der regler som er skrevet i stein, eller kan man selv lage sin egen mal på dette? De aller fleste av oss jobber hardt hver eneste dag. Man skal håndtere familielivet, arbeidslivet. økonomi, være fysisk aktive og ha et godt sosialt liv. De materielle godene skal være på plass, og man skal ikke mangle noe som helst. Helst ha økonomi til en fin ferietur, som man kan vise frem på sosiale medier. Ja, jeg setter dette litt på spissen nå. Men mye av det er faktisk sant i dagens samfunn.

Vi blir alle sammen fanget inn i det. Noen ganger kan jeg føle meg skikkelig mislykket. For alt har ikke vært å stell hos meg i mitt liv, selv om de viktigste tingene nå er ordnet. Men jeg må godta den fortiden som jeg har, og de feilene som er blitt gjort. Likevel så føler jeg meg ganske så rik. Fordi jeg er omringet av masse kjærlighet og respekt, er mamma til to fantastiske barn og gift med min aller beste venn. Vi bor fint i min ektemanns hus, og det føles som vårt hjem. For meg så er det så utrolig viktig å bare være seg selv ,og ikke streve etter noe som ikke betyr mye i lengden.

You don`t have to be perfect to be amazing! Dette lille notatet i min kalender, fikk meg til å tenke over en del ting. For det eneste som skal definere meg som person, er hvordan jeg er på innsiden og mot andre mennesker. Materielle goder betyr ikke noe som helst i den store sammenhengen. Jeg har ikke som mål å eie en villa, eller en svindyr bil. Jeg har helt andre verdier enn det. Kjekt å ha ting på stell, ja det er jeg enig i. Men ikke la det ta overhånd. For vi må se hverandre, og ikke dømme på grunn av det ytre.

Jeg håper at vi alle sammen kan ta utgangspunkt i det , og ikke stresse hverandre unødvendig med alt det andre. Ha en superfin lørdagskveld, så snakkes vi her igjen i morgen!

Klem fra Wenche

Følg meg gjerne på Facebook , Youtube og Instagram!

Snapchat: wencheblogg og Hverdagschat (torsdag)

Podcast: Min psyke hverdag!

Bli gjerne med i Mestringsklubben!

0 kommentarer

Siste innlegg