FASTLEGENS KLARE TALE!


God kveld!

Da sitter jeg her hjemme, og har fått litt mer å tenke på. Jeg hadde time hos min fastlege i morges, og hadde en del ting som måtte prates om. Men så ble det egentlig bare masse tårer. Sannheten er nemlig at jeg er i full fart på vei inn i depresjon. Mange av varsellampene blinker heftig, og nå må der dras i nødbremsen,

Jeg har mange positive ting i mitt liv, og det hjelper meg gjennom det som er vanskelig. Men jeg har store utfordringer både fysisk og psykisk akkurat nå. Legen undersøkte magen min, og det var smertefullt fortsatt. Vi fikk tatt masse prøver, og legen er usikker på om det er en betennelse i magen min. På en måte så ønsker jeg et svar, men jeg er redd.

Så har jeg også lyttet til min fastleges råd, og sagt ja til å igjen ta imot terapi fra psykisk helse. Spiseforstyrrelsen min er aktivert, og den gjør vondt på mange områder. Dette er noe som jeg har slitt med siden jeg var en liten jente. Men nå må jeg la andre få hjelpe meg gjennom det. Akkurat det skremmer meg, og jeg vet det blir harde tak.

De neste ukene skal jeg gjøre ting som gjør meg glad. Jeg skal fortsette med sunt kosthold, men vektreduksjonen skal ikke være så intensiv. Den konstante tanken om mat, må bli svakere. Og jeg må få hjelp til å regulere tanker og følelser knyttet til mat. Der finnes ikke en kvikk fiks på dette. Men jeg må våge å slippe noen inn i det mørkeste.

Jeg kan fortsette med musikken min, men lytte til hva kroppen forteller meg underveis. Blir der nye magekramper, så skal jeg kjapt inn til legen. Dette er en situasjon som jeg ikke liker, og som skaper et stress som jeg igjen ikke tåler. Derfor blir det nå rolige dager. Trening skal kun bestå av gåturer. Og jeg skal kose meg hjemme, med strikketøy og julemusikk.

Legen kontakter meg om en ukes tid, dersom testene gir oss et svar. Hvis ikke, så blir det rolige dager frem til ny legetime i starten av januar. Så nå krysser jeg fingrene for at dette ikke er noe alvorlig. Håper dere heier på meg, og har forståelse for litt redusert aktivitet på sosiale medier.

Klem fra Wenche

 

 

 

 

0 kommentarer

Siste innlegg