Fiks livet ditt selv!

God kveld!

Hvis man ønsker å nå mål, så må man faktisk fokusere ekstra hardt. Det er likt for oss alle sammen. Man kommer ingen vei dersom man venter på at alt skal ordne seg først. Noen ganger så må man ta grep, og følge drømmen sin. Ikke la andres negativitet få lov til å stjele din egen fremtid. Da jeg satte meg ned for å lage konkrete mål, så måtte jeg tenke litt over livet mitt. Hvordan har jeg det i dag? Er jeg fornøyd? Ønsker jeg meg en endring? Og hvordan skal jeg nå målene mine?

Første bud er ofte å være helt ærlig. Ikke legge noen ting i mellom, men faktisk erkjenne hvor du er akkurat nå. Dersom man da ønsker en endring, så man stake ut en ny kurs. For min del, så er det ikke alltid jeg helt hvordan jeg skal komme meg dit jeg ønsker å være. Men ved å ha et positivt fokus, så havner man plutselig i uante muligheter. Visste jeg for to måneder siden at jeg skulle opptre på Tiedemands Cafe i morgen? Nei, der hadde jeg aldri vært engang. Men så gikk vi der for å spise lunsj. Så var jeg med en gjeng på karaoke. Ble kjent med eierne, og deltok på enda en karaoke.

Så skulle de plutselig ha inn noen som kunne underholde gjestene, og jeg sendte dem en melding om at jeg var interessert. Livet fører oss noen ganger videre, uten at vi selv aner noe om det. Nå sitter jeg med sommerfugler i magen, og er så klar for å gjennomføre dette i morgen. Poenget er at vi kommer oss videre, dersom vi våger å leve. Utforske nye steder, bli kjent med nye mennesker og by på seg selv. Man må ha sosiale antenner, og være sammen med ulike mennesker. Da skjer der ting, Når man er sånn som meg, så er det ekstra viktig å finne trygge omgivelser. Da kan jeg nemlig gjennomføre med stil.

Dersom du virkelig ønsker å endre livet, så må du faktisk leve livet. Ta i mot nye utfordringer, og glem hele janteloven. Du må bygge videre på dine egenskaper, og finne det som interesserer deg. Jeg er sikker på at du klarer det!

Klem fra Wenche

Følg meg gjerne på Facebook , Youtube og Instagram!

Snapchat: wencheblogg

Podcast: Min psyke hverdag!

2 kommentarer
    1. Så kult at du fikk muligheten til å opptre. Jeg fatter følelsen med sommerfugler, men de flyr jo bort nåe man er gang. Så artig å følge livets tilfeldigheter 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg