Følelsene må ut!

Det er veldig sterkt for meg å skrive egne låter. Jeg føler noen ganger at jeg bretter ut sjelen min. Men så er det så befriende for meg å sette ord på de tankene og følelsene. Det har virkelig hjulpet meg det siste året, og jeg er så takknemlig for at denne gaven er blitt tildelt meg. Jeg trodde nemlig ikke at det var mulig for meg å skrive min egen musikk. Men da jeg endelig våget å åpne opp den døren, så bare kom det ut masse musikk og tekst. Når jeg nå øver på disse låtene, så kjenner jeg på mange følelser i kroppen min. Noen ganger så stikker det i magen min. Eller så blir jeg litt skjelven i kropp og sinn. Det hender at tårene egentlig vil komme. Men jeg kjenner aller mest på en lettelse og glede. Jeg merker at det er bra nok, og at det faktisk låter skikkelig bra etter hvert.

Vi jobber med å finne de riktige tonene, og det rette arrangementet på låtene. Det handler om rytme, hvilken dur som er den beste og hvordan man skal putte inn teksten på riktig måte. Kreativ jobbing som virkelig krever at man er tilstede, og at man våger å sette sitt eget avtrykk på låtene. Jeg er heldig som får så gode tilbakemeldinger. Det gjør meg ganske trygg, og da vet jeg at drømmen om egen plate kan bli en realitet. Hver gang jeg ser noen bli preget av sangene, så vet jeg at det treffer en nerve hos dem. Og det fremkaller følelser hos den enkelte. Når barske menn tar til tårene, så gjør det inntrykk på meg. I mitt hode så tenker jeg at den reaksjonen virkelig betyr mye. Det forteller meg at vi jobber frem noe som er sårt, men viktig. Og jeg drømmer om å kunne ha dette ute alle dere.

Å kalle seg selv for låtskriver, er fortsatt ganske fremmed. Men jeg merker at det vokser på meg, og at jeg elsker å drive på med disse prosessene. Livet mitt har gitt meg mange sår. Men jeg har funnet en måte å få ut sårheten på, og det virker som at folk kjenner seg igjen i eget liv. Noen ganger må man stoppe opp, og faktisk ta ting inn over seg. Når publikum gråter, klapper og gir meg klemmer, så må noe av det være bra. Og jeg håper at min artistdrøm kan vokse videre, og ta meg ut på nye eventyr!

Klem fra Wenche

Følg meg gjerne på Facebook , Youtube og Instagram!

Snapchat: wencheblogg

Podcast: Min psyke hverdag!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg