Følelser i fleng!

Jeg er et følelsesmenneske. Og jeg har alltid masse følelser i hele kroppen. Noen ganger kan jeg være skikkelig emosjonell, og jeg kan få sterke reaksjoner. Tar fort til tårene, og jeg kan kjenne på både sinne, fortvilelse, håp, glede, mestring. Akkurat sånn som alle andre. Men jeg er sensitiv, og har sterke reaksjoner på små ting. Dersom jeg blir trigget, så kan jeg slite med å kontrollere disse følelsene. Jeg har blitt vant til å ha det sånn, så dagene går jo ganske greit. Men noen ganger så er jeg sliten, og trenger ro for å finne tilbake til det som føles best.

Min hjerne er dessverre traumatisert, så jeg kan ikke noe for de reaksjonene som kommer. Men jeg kan forsøke å kontrollere reaksjonene så godt som mulig. Dermed blir jeg kjent med mine egne følelser, og jeg kan fokusere på de tingene som gjør meg godt. Vi har jo selv et ansvar for eget liv, og må ta de valgene som er riktig for oss. Jeg har jobbet masse med egne følelser og reaksjoner. For jeg ønsker å føle meg stabil, og jeg må fungere så godt som jeg kan. Til tider så blir jeg veldig trist, for jeg føler at mine følelser blir altfor sterke.

Følelser kan være både godt og vondt. Det er noe som vi alle sammen har, og som alle må ta ansvar for. Jeg føler meg trygg på egne reaksjoner, og vet hva som vil være utfordrende for meg i tiden som kommer. Har du også noen utfordringer ? Er følelsene dine sterke? Husk på at du ikke er alene, og at vi er mange som må jobbe ekstra med dette. Ta en dag om gangen, og fokuser på det som er positivt!

Klem fra Wenche

Følg meg gjerne på Facebook , Youtube og Instagram!

Snapchat: wencheblogg og Hverdagschat (torsdag)

Podcast: Min psyke hverdag!

Bli gjerne med i Mestringsklubben!

0 kommentarer

Siste innlegg