Første gang på 10 år!

I dag skal jeg på stranden!

God morgen!

I dag skal jeg ut av komfortsonen min. Jeg skal på stranden helt alene, og jeg skal sole meg i bikini offentlig. Ja, det er faktisk skummelt for meg å gjøre det. Men nå har jeg utsatt det i sånn cirka 10 år, så det er på tide å drite i gammel drit. I går klarte jeg endelig å sole meg på terrassen i noen timer. Innviet min nye bikini, og smurte meg med solfaktor 30 på hele meg. Jeg klarte faktisk å slappe av, og bare nyte det . Vet ikke om jeg klarer å nyte det like godt i dag på stranden. Men nå skal jeg teste det ut, og se om jeg kan klare å overvinne det som er vanskelig.

Det er meldt strålende sommervær her i Mandal i dag, så jeg må bare utnytte det nå. Jeg har jobbet hardt med min egen psyke, for jeg sliter med å akseptere min egen kropp og utseende. Men så er vi alle sammen sånn som vi er, og jeg ser ikke verre ut enn alle andre. Jeg har et håp om at jeg skal klare å fikse dette nå, og kunne benytte meg av de nydelige strendene som finnes her i Mandal. Det er jo for galt at gammel dritt, skal får styre mine valg enda. Her har jeg jo startet på nytt, og kan slappe helt av. Jeg skal ikke trekke meg i dag, men ta den tiden som jeg klarer.

Små steg for mange, kan være store seg for meg. Og jeg skjønner at noen kanskje ikke helt forstår hvorfor jeg skriver om det. Jeg kunne bare holdt munn, og ikke gjort så stort nummer ut av det. Men dere er med meg på min personlige reise, og jeg vet at vi er flere som sliter med sommer og bikini. Jeg har tatt et konkret valg om å konfrontere meg selv nå i sommer. Ta grep, og ikke være så redd. Håper at det blir en fin opplevelse, som jeg ønsker å gjenta. Ha en strålende mandag!

Klem fra Wenche

Følg meg gjerne på Facebook , Youtube og Instagram!

Snapchat: wencheblogg og Hverdagschat (torsdag)

Podcast: Min psyke hverdag!

Bli gjerne med i Mestringsklubben!

0 kommentarer

Siste innlegg