Frisk luft renser hodet mitt!

Det er veldig deilig å ha kommet i gang med gåturer igjen. Jeg har tatt meg selv i nakken, og kommet meg i gang igjen. Nå er det ekstra viktig for meg å være i fysisk aktivitet. Jeg har nemlig erfart at fysisk aktivitet reduserer mentalt stress. Jeg trenger masse frisk luft, og muligheten til å tenke over livet. Da er det veldig lurt å ta noen turer i Furulunden hver uke. Nå er vi kommet oss nesten helt gjennom vinteren. Så da føler jeg at turene ute ikke er så vanskelige å få gjennomført. Men dørstokkmila er fortsatt på plass hos meg, så jeg må jobbe aktivt med meg selv. Det er på tide med en skikkelig god og lang periode med fysisk aktivitet!

Jeg liker aller best å komme meg ut på tur ganske tidlig på morgenen. Hvis jeg kommer meg av sted rett etter at ungene har dratt på skolen, så er jeg veldig glad. Da kan jeg få noen rolige runder på turen min uten masse folk. Jeg får fred til å nyte naturen, og det setter jeg stor pris på. Jeg har mål om å klare fire turer/økter hver uke. Det er mye, men det er det som fungerer aller best for min kropp. Jeg trener eller går i moderat tempo. Etter legens ordre forsøker jeg å holde meg i aktivitet ofte. Jeg vet jo at det er riktig, og nå har jeg kommet i gang med oppgaven. Våren og sommeren er den beste tiden for meg på året.

Det skal bli godt å kjenne at formen kommer seg! Jeg er nødt til å bli sterk for å takle det som kommer mot meg. Da gjelder det å ta vare på seg selv både fysisk og psykisk. Jeg merker at humøret mitt blir bedre når jeg klarer å holde meg i fysisk aktivitet. Det har vært noen tøffe uker den siste tiden. Men jeg har klart meg takket være aktivitetene mine. Jeg jobber med å holde meg fokusert på oppgaven, og ta en økt om gangen. Noen ganger må jeg bare starte på nytt, og gjøre så godt som jeg kan. Vi kan alle sammen møte på utfordringer, så jeg føler meg ikke alene. Men jeg skal erkjenne at noen dager så føles alt ganske svart.

Jeg håper at Dere vil heie på meg i tiden som kommer! Det er deilig å kjenne at man har gode venner i ryggen. Når jeg føler meg klar, så skal jeg forklare mer om hva som foregår i livet mitt. Jeg og familien har det fint. Nå skal vi nyte våren, og være i masse aktivitet i tiden som kommer!

Vi blogges!

Følg gjerne WeLG Foredrag på Facebook, Instagram og Youtube!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg