Full fart i heimen!

Vi er godt i gang med oppussing!

God morgen!

Vi har så mye som skjer her hjemme akkurat nå. Det er så spennende å være i gang med oppussing i første etasje. Nå er vi ferdige med å rydde det store rommet, som fortsatt er uten gulv og vegger. Nå skal der knuses masse steiner, og bæres ut både steiner og grums fra gulvet. Deretter skal vi få murt hele gulvet, og da kan man endelig starte med å bygge vedbod og vegger. Jeg gleder meg som et lite barn, til å se hvordan alt blir til slutt. Min jobb blir nok delvis å lage mat til dugnadsgjengen, og male der som det er mulig å komme til.

I løpet av få uker, skal jeg også male den ene delen av gangen oppe i andre etasje. Den er nå i en ganske mørk oransje farge, og gir så dårlig lys. Her skal det males i lyse farger, og pipe/brannmur skal også males. Jeg kommer til å ha ansvaret for selve malingen. Men min kjære skal hjelpe meg med teip rundt kantene, og forklare meg hvordan dette skal gjøres. Så gøy å være aktivt med i disse prosessene her hjemme. Det føles godt, og jeg tar mer eierskap i selve huset. Tenk så stas det blir når alt er klart! Herlighet, så mye som klarer å få gjort nå.

Jeg kommer garantert til å bli sliten, men får ta det i etapper. Min jobb blir gjort på min måte, og i mitt tempo. I tillegg så kommer jeg til å lære masse nytt, da jeg nesten aldri har gjort slike ting før. Heldigvis så har en skikkelig flink ektemann. Så jeg føler meg veldig trygg på at dette kommer til å bli skikkelig fint. Når dette er gjort, så har vi kun et prosjekt igjen her hjemme. Det er soverommene. Men det skal vi ta litt etter litt. Minstemann skal renovere sitt rom i sommer, så venter vi med de to andre soverommene. Full fart med malerkosten her altså!

Klem fra Wenche

Følg meg gjerne på Facebook , Youtube og Instagram!

Snapchat: wencheblogg og Hverdagschat (torsdag)

Podcast: Min psyke hverdag!

Bli gjerne med i Mestringsklubben!

0 kommentarer

Siste innlegg