Klarer jeg å endre på alt?

God kveld!

Nå har jeg hatt noen uker med min nye struktur, og jeg må si at den virkelig begynner å sette seg skikkelig. Jeg har bedre kontroll på min oppgaver, og jeg får gjort det jeg skal til riktig tidspunkt. Det har frigjort viktig tid og energi til både meg selv og familien min. Jeg har hatt gode muligheter til å hvile, og alt av faste oppgaver har fått sin plass i kalenderen. Nå skal det jo tas med i beregningen at der ikke skjer så mye på grunn av Corona, så der kan bli behov for endringer etter hvert som samfunnet våkner igjen. Foreløpig så fungerer endringene veldig bra, og jeg er skikkelig fornøyd med min egen innsats de siste ukene.

Det er nesten litt skremmende å se hvor mye god struktur betyr. For jeg har virkelig sett at endringene har medført gode ting, og jeg føler meg bedre. Der er ikke altfor mye på dagsplanen, så jeg har gode følelser på dette nå. Det er så kjekt å markere oppgaver som gjennomført, og kunne se at hele listen blir gjennomført nesten hver eneste dag. Noen ganger kommer jo livet i veien, men sånn er det for oss alle sammen. Jeg føler meg heldig som kan justere dagene selv, og helsen min trenger det sårt. Der er jo en årsak til at jeg faktisk er hjemme, og det må jeg ta hensyn til.

Å skape sin egen hverdag, har tatt en del tid. Men nå er jeg på riktig spor, og har det ganske så bra. For meg så er det ekstra viktig å fokusere på det som faktisk går fint, og så får utfordringene ta mindre plass inni hodet mitt. Det har jeg bare godt av, og det gir meg en bedre hverdag! Så jeg gleder meg faktisk til en ny uke!

Klem fra Wenche

Følg meg gjerne på Facebook , Youtube og Instagram!

Snapchat: wencheblogg og Hverdagschat (torsdag)

Podcast: Min psyke hverdag!

Bli gjerne med i Mestringsklubben!

0 kommentarer

Siste innlegg