GAMLE SÅR BLØR FORTSATT!

 

God kveld!

Når jeg ser meg selv i speilet, så jobber jeg effektivt med å elske meg selv. Hver eneste dag må jeg fortelle meg selv at jeg er verdifull, og at jeg er god nok. Det er fortsatt helt nødvendig for meg, og jobber beinhardt for å ha et mer stabilt selvbilde. Min kropp er ikke verre enn andres, men likevel føler jeg meg ofte både stor og stygg. Det er ikke sånn at gamle sår forsvinner helt. Nei, det er skorpe på dem. Men det skal lite til før de blør atter en gang.

Jeg har vært åpen om dette i ganske lang tid nå, og jeg skulle ønske at det nå var over. Men sånn er det ikke, og sånn kommer det heller ikke til å bli. For jeg kan ikke sluntre unna skadene som jeg har, og de må jeg forholde meg til resten av livet mitt. Noen dager suger det mer enn andre dager. Og jeg kan i perioder kjenne på både hat og bitterhet. Da må jeg ta tak i meg selv, og jobbe meg ut av det atter en gang.

Treningen hjelper meg til å tenke positivt om egen kropp. Jeg ser at der skjer fremgang, og at jeg klarer mer og mer. Plutselig klarer jeg å sitte litt på huk, og det har ikke skjedd på mange år. Det går fremover med bevegelighet, og blodsirkulasjonen øker. Ja, jeg er fortsatt ganske stor. Men jeg jobber med å gjøre kroppen min sterkere, og dermed blir den også litt lettere. Det kjennes godt inni hodet, og det gjør meg varm i hjertet.

Det er viktig at jeg nå tar en dag om gangen. Gjennomfører mine planer, og passer på meg selv. Setter egne rutiner først, og deretter kan jeg legge inn andre ting i programmet. Jeg har et stort ønske om å føle meg tryggere, sterkere, sunnere, blidere og med gode fremtidsutsikter. Når jeg har bestemt meg, så kommer det til å skje. Hver eneste gang jeg tar en treningsøkt, så blir livet lettere. Det er fantastisk motivasjon i akkurat det!

Ha en strålende mandagskveld, og kos deg masse! Vi snakkes her igjen i morgen tidlig.

Klem fra Wenche

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg