Gjør jobben din selv!

God morgen!

Er du klar over hvor mye dine egne tanker påvirker din livskvalitet? For min del så har det bare blitt mer og mer tydelig for meg. Og noen ganger så kan jeg bli ganske frustrert over min egen dumskap. For jeg vet jo veldig godt hva som er bra for meg, og hva som påvirker meg på en dårlig måte i hverdagen. Det var derfor veldig viktig for meg å endre min egen tenkemåte, og fokusere på fremtiden min. Jeg kan helt ærlig si at det noen dager er lettere sagt enn gjort. Rett og slett fordi hverdagen vår til en viss grad fortsatt er påvirket av fortidens skadevirkninger.

Men der skjedde en endring med meg i 2019. For jeg følte at tiden var inne til å ta nye steg, og faktisk bestemme seg for at fremtiden skal få mitt hovedfokus. Da ble jeg sakte men sikkert en mye tryggere person, og jeg våget å ta de stegene som føltes naturlige å ta. Det har medført en økt synlighet, og min offentlige stemme når ut til mange flere. Jeg er svært glad for det, og tar det skikkelig på alvor. For man har et stort ansvar når man deler meningene sine på internett. Det var som at noen stengsler bare smuldret bort, og jeg kunne endelig dele mine drømmer med flere. Og drømmene ble gjort om til konkrete mål.

Hver eneste dag så forsøker jeg å komme meg nærmere målene mine. Det kommer til å ta sin tid, men det kan også fort løsne. Jeg må uansett være trygg på meg selv, og være svært bevisst på mitt ansvar. Selv om jeg har en liten blogg, så skal jeg likevel tenke på alle de som leser den daglig. De skal få et innhold som jeg kan stå inne for, og som kan være til ettertanke for dem. Nå er jeg i en fase hvor man rett og slett må gjøre jobben hver eneste dag, og fokusere på å bedre seg litt og litt. Jeg står ikke stille, men vokser heller ikke så veldig kjapt på mine kanaler. Men det er ok, og jeg har faktisk god tid på meg. Dette er et langsiktig prosjekt, og noe som jeg ønsker å drive med i lang tid.

Dersom man virkelig vil nå sine mål, så må man gjøre jobben sin selv hver eneste dag. Ikke tro at noen andre kan gjøre den for deg, men heller være ekstra bevisst på ditt eget ansvar. På sikt så vil det garantert lønne seg, men man må være tålmodig. Jeg er heldig som kan ta de små stegene, og faktisk ta vare på meg selv underveis i prosessen! Takk for at du henger med.

Klem fra Wenche

Følg meg gjerne på Facebook , Youtube og Instagram!

Snapchat: wencheblogg

Podcast: Min psyke hverdag!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg