Gleder meg til å trene igjen!

Jeg har hatt en ukes sykdom med influensa først, og så en uke med omgangssyke i huset. Da har ikke denne kroppen vært i stand til å trene, og det har jeg savnet skikkelig. Men jeg vet også at det ikke nytter å presse denne kroppen her imens den er full av forbigående sykdommer. Så jeg har ventet tålmodig, og regner med å være klar igjen til trening på mandag. Aller først må næringen komme i orden, og jeg må spise riktigere. Det er viktig å ta steg for steg når det kommer til mat og trening i mitt liv.

Heldigvis har jeg noen som hjelper meg, og som jeg kan spørre om hjelp hos. Det fungerer fint for meg, og jeg trenger veiledning på dette området. Det skal bli deilig å komme seg ut igjen på tur, eller ta en treningsøkt her hjemme i stuen min. Kroppen er skakk kjørt etter disse ukene, men endelig responderer den bedre for hver dag som går. Denne helgen skal jeg komme meg inn i måltidsrytme igjen, og tar det som første skritt. Så får været avgjøre om det blir utetrening eller innetrening neste uke.

Målet for neste uke er 3 moderate treningsøkter. Det skal gå fint, og jeg skal begynne forsiktig. Når man skal starte etter sykdom, så kan jo kroppen føles ekstra tung. Men så vil det bli desto bedre når det er unnagjort. Den følelsen som jeg får etter en trening, er så utrolig deilig å kjenne på. Så jeg har virkelig savnet det disse ukene nå. Jeg satser på at vi har hatt nok sykdom for en stund, og at jeg kan få bygget meg skikkelig opp igjen i løpet av noen uker. Det er ikke så lenge til Tromsø tur, så jeg er veldig spent.

Treningen hjelper veldig på mine mentale utfordringer. Så jeg kjenner absolutt at hodet mitt trenger dette. Når man vet at det hjelper, så er det lettere å prioritere riktig. Jeg har god nok tid her hjemme til å rekke trening, så det er ikke noen unnskyldning. Faktisk så skal jeg ha det inn som en fast ting i mine rutiner, og da skal det bli bra resultat. Jeg har ikke satt meg noen hasardiøse mål når det kommer til trening. For jeg vil at det skal bare være en helt naturlig del av livet mitt.

Nei, nå får det være nok prat om denne treningen. I dag skal jeg kose meg, og lørdagen skal være en fin dag for oss alle sammen. Så jeg ønsker deg en skikkelig fin lørdag, og så håper jeg at vi snakkes her på bloggen igjen i kveld! Nyt denne flotte høstdagen!

Klem fra Wenche

Følg meg gjerne på Facebook , Youtube og Instagram!

Snapchat: wencheblogg

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg