Gleder meg til morgendagen!

Jeg gleder meg til i morgen. Da skal jeg i gang med julebaksten min er hjemme. Og jeg skal kose meg skikkelig underveis i prosessen. Julemusikken skal spilles så høyt som jeg bare vil mens ungene er på skolen. Og så gleder jeg meg skikkelig til å la den gode bakelukten få fylle opp huset mitt. Det nærmer seg jul, og da er det lov å kose seg litt ekstra. Første kaken som bakes, er havreflarn. Så får vi se hva mer som blir laget i morgen. Tenkte faktisk å se gjennom bakeskuffen min, og bruke opp det som ligger der aller først. Så da må jeg finne oppskrifter som passer til det jeg har her hjemme aller først.

Men jeg har planer om pepperkaker, kakemenner, karamellpinner, risboller og delfia kake. Kanskje enda flere også. Det er så kjekt, og så er det skikkelig julestemning. Enda godt at treningen ikke skal ta juleferie i år! Her skal man både kose seg, og holde seg i aktivitet. Litt av begge deler. Jeg må jo unngå alle oppskrifter som inneholder mandler/nøtter/peanøtter på grunn av min sterke allergi. Men der finnes mange alternativer å velge mellom av kaker. Å være på kjøkkenet helt alene, er også ganske så deilig. Men satser på at ungene tar seg av pepperkakebakingen dette året. Jeg har kun ansvaret for selve deigen.

Å lage disse juletradisjonene sammen med familien, er skikkelig koselig. Så jeg gleder meg faktisk litt mer enn vanlig til jul i år. Det er så godt å kjenne på den tryggheten som vi nå har, og da får jeg plutselig lyst til å lage masse godt til denne fine høytiden!

Klem fra Wenche

Følg meg gjerne på Facebook , Youtube og Instagram!

Snapchat: wencheblogg

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg