Gode venner hjelper hverandre!

Jeg har mange ganger fått god hjelp av mine venner. Det er jeg evig takknemlig for. Og jeg prøver etter beste evne å være en god venn tilbake. Vi kan prate om alt med hverandre. Det er noe som jeg setter veldig høyt. for ekte vennskap skal tåle gode og vonde dager. Det er ikke noe som jeg tar for gitt. Livet har gitt meg såpass mange smeller. Jeg vet at vennskap ikke holder seg sterkt på egen hånd. Vi må jobbe aktivt for at det skal være sterkt og godt. Det har vært utrolig godt for meg å kunne prate med noen av min nærmeste venner når det er vanskelig. Og så er det ekstra kjekt å være sammen når vi har noe å feire!

Det er viktig for meg å kunne være en god venninne. Jeg vet veldig godt at livet svinger for oss alle sammen. Noen ganger er det andre enn meg som trenger trøst og oppmuntring. Så sant jeg har mulighet, så forsøker jeg å være en god venn der og da. Jeg merker at dette har blitt mye mer viktig for meg nå. Det er nemlig slik at livet har noen utfordringer på lur til oss alle sammen. Og det er sannelig godt at vi ikke vet hva som venter på oss. Nå er jeg så heldig at jeg har fått gode venninner her i Mandal. Jeg ønsker å ta godt vare på de vennskapene. Men det er til tider krevende når alle sammen har travle dager. Men der kan være mye støtte og oppmuntring i en liten melding også.

Jeg har endret meg en del de siste årene. Og det er mange ting som er blitt enda mer viktige for meg. Vennskap er en av de viktigste tingene. Jeg er veldig glad i mine venninner, og det forteller jeg til dem. For nå våger jeg å endelig være meg selv sammen med dem. Det er ikke noe filter. De kjenner meg akkurat slik som jeg faktisk er. Men alle mine styrker og svakheter. for jeg nekter på leve med en maske. Jeg gleder meg veldig til hver gang vi møtes. Stemningen er stort sett veldig god, og latteren sitter veldig løst. Det er deilig å være en del av en frisk og sprudlende jentegjeng! Vi er ganske ulike, men har likevel funnet tonen oss i mellom.

Det er ikke farlig å vise følelser overfor sine nære venner. Jeg sier ifra dersom jeg har det vanskelig. Og så deler jeg gledene også. Det samme gjør de andre mot meg. Det er vennskap som jeg setter stor pris på. Jeg velger å si det høyt og tydelig. For jeg er oppriktig glad i mine nære venninner!

Vi blogges!

Følg gjerne WeLG Foredrag på Facebook, Youtube og Instagram!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg