Godtar vi den nye hverdagen?

God kveld!

Nå har vi hatt en merkelig hverdag i flere uker, og ting begynner å gå seg til. Vi går inn i påsken med lit annet fokus enn tidligere. Jeg har etter hvert blitt mer vant til å ha denne situasjonen, og her hjemme gjør vi så godt som vi bare kan. Det er som om vi har godtatt den nye hverdagen, og innrettet oss etter de reglene som finnes der ute. La oss likevel håpe at det snart kan bli en vanlig hverdag igjen. Den kommer til slutt, men vi må nok være tålmodige en stund til.

Det er deilig å slippe hjemmeskolen i påsken. Da kan vi senke ned skuldrene litt mer, og bare fokusere på å ha en fin familietid sammen med våre nærmeste. Vi har som mange andre familier, fått kjenne på hvordan det er å ha litt større behov i hverdagen. Så nå skal vi fokusere på det som er kjekt, og det som vi kan gjøre sammen i påsken. Jeg er nok den som vil fortsette med mine daglige rutiner, selv om der kommer en høytid. Det handler om at jeg trenger de vanlige aktivitetene hver dag.

Jeg føler meg heldig, og gleder meg til å være sammen som familie de neste dagene. Ungene trenger ikke å sitte med lekser, og de kan kose seg med film og spill uten for mange forstyrrelser fra mor. De har også fortjent å slappe av etter disse ukene med mye nytt. I kveld er jeg alene med ungene, for min kjære er dratt på jobb. Så det er bare oss tre i noen dager, så kommer ferien!

Klem fra Wenche

Følg meg gjerne på Facebook , Youtube og Instagram!

Snapchat: wencheblogg og Hverdagschat (torsdag)

0 kommentarer

Siste innlegg