Gratulerer med dagen!

Gratulerer med kvinnedagen! Det er en viktig dag, og vi trenger å minne hverandre på hva denne dagen egentlig betyr. Her i Norge så er likestillingen kommet veldig langt på mange områder. Men mange steder i verden , så er det ikke sånn i det hele tatt. Så jeg tenker at vi i solidaritet med disse kvinnene, bør markere denne dagen på en fin måte. Jeg har aldri vært politisk aktiv, eller en forkjemper for visse saker. Men jeg vet at der er så mange kvinner som undertrykkes, og det skulle jeg ønske at det ble slutt på. Vi er heldig som har det bra, og som egentlig kan gjøre akkurat sånn som vi selv ønsker. Men vi glemmer ofte hvor heldige vi egentlig er.

Jeg håper at denne dagen kan minne oss på de ulikhetene som fortsatt finnes, og som vi sammen kan dra frem i lyset. Da blir det satt fokus på det, og man kan ikke bare gjemme det vekk i en krok. Når flere velger å sette fokus på en sak, så har ballen i det minste begynt å rulle. Det kan gå sakte, men forhåpentligvis kan det gå fremover. Hver eneste gang vi stiller opp for andre kvinner, så er vi med på å gjøre en forskjell. Så jeg mener vi er forpliktet til å bry oss om de som har det verre enn oss. Der er selvsagt alltid noe her hjemme også som må jobbes med, men vi har det tross alt veldig bra. Så jeg føler at vi må se lenger enn vår egen nesetipp.

La oss heie på alle damer, og gi hverandre støtte og oppmuntring! Det er så viktig at vi støtter, og ikke river ned. Legg vekk sjalusi og misunnelse, og gi kred til de damene som virkelig klarer å gjøre en forskjell for andre mennesker. Vi er mange , og vår stemme kan bli hørt. Men vi må samle oss om et budskap, og være enige i det vi sier. Vi har en vei å gå alle sammen, men la oss feire denne dagen! Det fortjener alle kvinner.

Klem fra Wenche

Følg meg gjerne på Facebook , Youtube og Instagram!

Snapchat: wencheblogg og Hverdagschat (torsdag)

Podcast: Min psyke hverdag!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg