Gruer meg til rotfylling hos tannlegen!

Denne dagen har jeg gruet meg til. For jeg sitter klar, og skal straks av sted til tannlegespesialist for å rotfylle en tann. Det har jeg aldri gjort før, og jeg sliter en del med angst og redsel hos tannlegen. Det har blitt mye bedre med årene, men nå er jeg atter en gang nervøs. Men jeg har vært innom hos tannlegen, og gått gjennom hva som skal skje. Jeg skal faktisk få utdelt en liten beroligende tablett en halvtime før tannlegen starter. De har satt av to timer til dette i formiddag. Jeg kommer til å få en skikkelig bedøvelse, så det skal jo ikke gjøre vondt mens det står på. Men med man panikkangst, så er det best å ta noen forhåndsregler.

Jeg har ikke lov å kjøre mer resten av dette døgnet. Så det kommer til å bli en rolig dag hjemme på sofaen etterpå. Nå kjenner jeg at det skal bli veldig godt å få kommet i gang med denne prosessen. For det vil komme flere besøk hos tannlegen den neste tiden. Det er bare å manne seg opp til det som kommer. Jeg er mentalt forberedt, men kjenner at nervene er på plass. Når jeg bare kommer meg gjennom bedøvelsen, så kommer det til å roe seg hos meg. Sånn er det jo alltid med meg. Når man har slitt med tannlegeskrekk hele livet, så er det ikke så enkelt. Men jeg har fått veldig god hjelp av min faste tannlege. Heldigvis blir jeg tatt på alvor, og de legger til rette for at det skal bli en ok opplevelse for meg.

Nå er målet å ha kontroll på pusten mens dette foregår. Dersom jeg klarer å puste skikkelig, så går det nemlig bedre med meg. Angsten kan komme underveis, men jeg satser på at de roer meg ned. Jeg skal gjennomføre dette så godt som jeg bare kan. Det er veldig viktig å få fikset denne tanna nå. Det er ikke noe godt å ha hull i tenner. Så jeg krysser fingrene for at dette skal oppleves bra, og at vi kommer i mål med det som skal gjennomføres i dag!

Vi blogges!

Følg gjerne WeLG Foredrag på Facebook, Instagram og Youtube!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg