Har du planlagt påsken?

Vi nærmer oss påsken, og den blir jo da her hjemme i Mandal. Noen år har vi vært i campingvogna på Neset camping, men det går jo ikke i år. Akkurat nå så er jo ungene våre også i en alder, hvor camping kanskje ikke er det de ønsker aller mest. Så det passer fint med en hjemme påske for oss alle sammen. Det blir nok koselig, og jeg gleder meg til å ha min kjære mann hjemme sammen med oss i noen dager. Vi skal få gjennomført noen små prosjekter i løpet av påsken. og det kommer til å bli bra.

Jeg kommer til å jobbe hele påsken også, men samtidig ta litt fri sammen med familien. Heldigvis så er vi nokså fleksible mot hverandre, så vi kommer alltid frem til en løsning på det. Vi sitter ikke bare i hver sin stol, og titter på hverandre i time vis. Nei , vi er begge to avhengige av å kunne finne på ting. Så det kommer nok til å bli litt av hvert her i år. Jeg har mange oppgaver som skal løses, og så er der alltid noe som min mann finner på også-

Alle sammen kan få en fin påske, men man må velge hvilket fokus som får råde hos den enkelte. Ja, det er lov å savne hytten sin. Men det er ikke verdens undergang å ta en påskeferie her hjemme heller. Skap en hyggelig atmosfære, lag masse god mat, være kreative sammen og finn på noe hyggelig. Ta frem brettspill og kortstokk. Det kan bli kjekke familiekvelder hjemme også. Vi voksne må gå foran som gode eksempler, og finne løsninger som passer for hver sin familie.

Bruk litt tid på å skape hyggelig stemning. Vær litt i forkant, og planlegg noe kjekt for små og store. Jeg tror at vår egen innstilling smitter over på barna, så her er det faktisk vår jobb å være gode voksne.

Klem fra Wenche

Følg meg gjerne på Facebook , Youtube og Instagram!

Snapchat: wencheblogg og Hverdagschat (torsdag)

0 kommentarer

Siste innlegg