Har du tenkt å ta heisen til suksess?

Tror du at suksess kommer lett? At det bare er så enkelt å nå toppen? Tror du at der finnes en slags heis, som bare frakter deg til himmels? Sorry, men da må du snart få en bøtte med kaldt vann over hodet ditt. For sånn er ikke livet! Man må faktisk gå alle trappetrinnene før man kommer opp til toppen. Jeg vet det, for jeg er faktisk i gang med å gå trappene i mitt eget liv. Og jeg kan si deg at det er fort gjort å misse et trinn. Da faller du ned litt, og det kan ofte svi ganske mye.

Men de som virkelig ønsker å nå toppen, de reiser seg og tar nye steg. Jeg tror ikke at der finnes en enkel snarvei som vil lønne seg i lengden. Og jeg bygger nå et fundament som skal vare resten av mitt liv. Da må det være skikkelig bygget, og det skal tåle mange stormer. For av erfaring, så vet jeg at det garantert kommer til å blåse en del på toppene. Så hvorfor gidder jeg å jobbe så hardt? Jo. for jeg vet inni meg at der er en plass for meg i samfunnet. Og den har jeg tenkt å bruke.

En dag kommer jeg opp til det nivået som er godt nok. Men jeg kommer nok alltid til å sette meg nye mål. For det trigger meg å nå de målene jeg setter i eget liv. Veien har vært skikkelig bratt og kronglete underveis. Men nå er jeg kommet i riktig trapp, men mangler noen etasjer før jeg når dit jeg vil. Heldigvis tar jeg meg tid til å ta et steg om gangen nå. For jeg er klok av skade. Det hjelper ikke å jukse seg oppover. For når du da faller, så ramler du så altfor langt ned igjen. Jeg gleder meg over alle milepælene som jeg allerede har oppnådd. Og en dag kommer jeg høyt nok.

Vi blogges!

Følg meg gjerne på Facebook , Youtube og Instagram!

Snapchat: wencheblogg

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg