Har jeg blitt et bedre menneske?

God kveld!

Det er rart hvordan vi mennesker er skrudd sammen. Vi har alle sammen et behov for å bli likt. Noen mer enn andre. Og noen ønsker å være synlige, mens andre gladelig står plassert i skyggen. Det er faktisk ganske fascinerende å tenke på. For vi har kanskje et veldig ulikt utgangspunkt, men ender likevel opp med de samme valgene i livet. Det kommer jo et tidspunkt hvor man tar viktige valg, og staker ut en vei for seg selv og sine nærmeste. For meg så ble det veldig mange valg som ble tatt altfor tidlig. Men samtidig så har det gitt meg det aller største i livet, nemlig barna.

Vi havner på ulike steder, og livet endrer seg veldig. Det kan være positivt å få en ny start. Det kan jeg skrive under på. Men samtidig så tror jeg virkelig at det går an å finne kjærligheten tidlig i livet. Det kommer helt an på hvem man finner, og hvordan kjemien er. For meg så ble det på mange måter helt feil. Men jeg fikk muligheten til å starte på nytt. Da fant jeg ut hva som egentlig er kjærlighet mellom to mennesker. Livet blir altså preget av de valgene som vi faktisk tar. Nå vet jeg at det er lurt å tenke seg nøye om, og ikke alltid være så kjapp med å velge sin vei i livet.

Jeg har lært masse av mine feiltrinn i livet. Det har ikke vært så enkelt å ta alt inn over seg. Men jeg må bære den delen av ansvaret som faktisk er mitt. Nå er jeg blitt en person som tenker litt mer før jeg velger. Men jeg må ofte tøyle den impulsive siden av meg. Den som mange ganger vil rushe fremover mot målet, og ikke ønsker å bruke lang tid på ting. Som voksen så har jeg lært leksen min på det området. Nå tar jeg et valg om gangen, og fokuserer på det som skjer i livet her og nå. Det har fungert veldig bra, og erfaringene kommer godt med.

Det er ikke sånn at jeg lever med skylapper. Jeg ser hva som har foregått i livet mitt, og jeg er ikke naiv. Så for meg er det viktig å ta selvstendige valg, og bevise overfor meg selv at jeg er god nok. Der er jeg nok litt for streng mot meg selv. Men det pusher meg fremover. Det er lenge siden jeg forstod at jeg er litt annerledes enn mange andre. Men det lever jeg godt med, og det viktigste er tross alt å være en ærlig person med et åpent hjerte og sinn. Og det gjelder faktisk for oss alle sammen!

Klem fra Wenche

Følg meg gjerne på Facebook , Youtube og Instagram!

Snapchat: wencheblogg

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg