Herlighet, for et kick!

God kveld!

Endelig klarte jeg å starte dagen på den aller beste måten. Jeg fikk tatt et skikkelig fin treningsøkt hjemme i stuen min. Det satt veldig langt inne, men jeg har kjent på kroppen at det virkelig behøves nå. Jeg må ha moderat trening på grunn av mine revmatiske diagnoser, så hjemmetrening er genialt for meg. Jeg hopper ikke, og jogger ikke. Men har likevel god effekt av å kjøre intervaller med styrkeøvelser, og deretter gå på stedet. Det er noe som jeg har lært meg til å akseptere, og som hjelper meg gjennom treningsøkten. I dag fulgte jeg et opplegg som varte i 30 minutter, og deretter gjennomførte jeg mine 4 vanlige mageøvelser med 2 runder og 12 repetisjoner. Det blir man svett av, og herlighet for en deilig følelse jeg nå har i hele kroppen min. Så utrolig godt å kjenne igjen den ordentlige god følelsen inni meg. Dette var etterlengtet, og kroppen min har gitt meg tydelige signaler.

For meg så er jo treningen viktig av flere grunner. Både fysisk og mentalt. Og jeg liker ikke at jeg blir slurvete, og ikke gjør det som jeg skal. Nå er ferien over, og jeg skal jammen meg holde dette i gang nå. Hovenheten i hele kroppen skal bort, og jeg håper at formen vil komme raskt tilbake. Leste faktisk en artikkel om slitasjegikt og trening i formiddag, og den beskrev akkurat det som jeg sliter med. Dersom man stopper med trening, så blir kroppen skikkelig smertefull og hoven. Men ved regelmessig moderat trening, så vil blodsirkulasjonen øke og kroppen blir mindre smertefull. Klassisk felle som jeg har gått i der, og nå er jeg klar over hva som gikk galt. De anbefalte moderat trening hver eneste dag, men det vet jeg at er vanskelig å kunne ha som mål. Så jeg starter med noen økter i uken, og ser hvordan kroppen min reagerer. I dag er jeg endelig i bedre form, og har mer energi. Rart hvordan treningen kan gi så mye , selv etter bare en økt.

Jeg skal ha god samvittighet, og vet at jeg nå er i gang! Det kan ikke nytte å tenke på det som har vært, men heller komme inn i en god rytme igjen. Heldigvis så er jeg mentalt sterk, og kan sette meg mål. Det er ikke et alternativ å gå med så sterke smerter, så jeg trener så lenge det har en positiv effekt på mine utfordringer. Har du kommet deg i fysisk aktivitet i dag? Jeg håper at du også finner motivasjon til å komme i gang. Jeg heier på deg!

Klem fra Wenche

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg