HERLIGHET, SÅ FLINKE DE ER!

God kveld!

Jeg må bare si at det er en fryd å se på Hver gang vi møtes denne sesongen her! Altså, for noen flinke låtskrivere og musikere som er med i årets sesong. Nå er jo dette mitt desiderte favoritt program, og jeg aner ikke hvor mange ganger jeg har sett en reprise av tidligere sesonger. Det er noe med at jeg suger til meg kunnskap fra disse flinke folkene, og som låtskriver vil jeg jo ta med meg alle tips som jeg kan. Endelig fikk de meg seg Bjørn Eidsvåg også, og det er jo midt i blinken for meg og min kjærlighet for norsk musikk.

I min barndom og ungdomstid så hørte jeg masse på hans musikk, og jeg har vært på en del konserter med han opp gjennom årene. Det er alltid et høydepunkt for meg. Da de hyllet ham i første programmet, så var på en måte tonen satt for hele sesongen føler jeg. Og nå i helgen var det også et svært vakkert program, som viste Freddy Kalas fra en helt annen side. Jeg elsker at de klarer å skape en setting hvor de faktisk åpner seg opp, og man får vite mer om deres bakgrunn og hvordan musikken blir til.

Det er artig å se at artistene tar musikken inn i sitt univers, og lager versjoner som man ikke hadde tenkt seg på forhånd. Jeg koste meg skikkelig på lørdag, og det ble både tårer og fengende rytmer om en annen. Musikk er sterkt, og man kan formidle så mye på helt ulike måter. Hvem hadde vel sett for seg at Bjørn Eidsvåg skulle lage en vakker og ned tonet versjon av Jovial, som bare krøp rett inn i hjertene til folk. Sterkt å se Freddy Kalas så berørt.

Jeg gleder meg så til å se de kommende episodene, og jeg lytter masse på musikken allerede. Dette er jo en gavepakke for en låtskriver nerd som meg. Så dette er desidert ukens høydepunkt på tv!

Ha en fin kveld!

Klem fra Wenche

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg