Hold deg hjemme!

God morgen!

Det er mange mennesker som sitter i karantene akkurat nå. For Corona sprer seg, og man er redd for at mange mennesker skal bli syke. Men det er helt uforståelig for meg at noen mennesker da velger å bryte sin egen karantene. Jeg er ikke så veldig redd for Corona, men jeg merker at dette provoserer meg veldig. For hvorfor er det viktig å gå på et treningssenter akkurat da? Hvorfor kan du ikke trene hjemme i din egen stue? Eller et annet sted på din eiendom? Kan vi ikke ha litt respekt for de menneskene som faktisk kan få store problemer?

Jeg kan godt forstå at karantene både er kjedelig og frustrerende. Men jeg skjønner ikke at noen velger å drite i det. For vi får ikke slike tilstander som dette uten grunn. Myndighetene forsøker å minske risikoen for spredning, og da bør vi faktisk skjerpe oss, og gjøre som de ber oss om. Mange barn er redde for Corona. Og jeg mener at vi voksne må være gode forbilder for våre barn, og minske risikoen for spredning. Jeg krysser fingrene for at vi holder oss friske her i hjemme. Men dersom det skjer, så skal vi forholde oss til de reglene som følger med en eventuell karantene.

De som ikke klare å gjennomføre dette på riktig måte, er ganske egoistiske. For jeg vet at det ville vært helt forferdelig for meg, dersom jeg hadde smittet en person som virkelig hadde blitt alvorlig syk, eller i verste fall dø. Jeg tror nok at de aller fleste er enige med meg om dette, og jeg håper inderlig at folk skjerper seg skikkelig!

Klem fra Wenche

Følg meg gjerne på Facebook , Youtube og Instagram!

Snapchat: wencheblogg og Hverdagschat (torsdag)

Podcast: Min psyke hverdag!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg