Hva forventer du egentlig?

Jeg har blitt hardere med årene. Det er der ingen som helst tvil om. Jeg finner meg ikke lenger i å bli dårlig behandlet. Dersom det skjer, så sier jeg klart i fra. Og dersom vedkommende ikke klarer å skjerpe seg, så går jeg faktisk videre i livet uten denne personen. For hva forventer du egentlig? Fortjener du å være en del av mitt liv dersom du bare snakker stygt om meg , eller prater dritt bak ryggen min? Tror du at jeg kommer til å godta det?

Der er ingen som skal bære meg på en gullstol. Jeg forventer bare vanlig folkeskikk av de som jeg er venner med. Men jeg har blitt tråkket på altfor mange ganger i mitt liv, og det har satt spor. Dermed har jeg i mange tilfeller valgt å gå en annen vei. Jeg orker ikke å ha negative mennesker rundt meg. Vi har alle våre positive og negative sider, og jeg er ikke perfekt jeg heller. Men dersom jeg ikke får den vanlige respekten, så velger jeg å trekke meg tilbake.

Livet har vært ganske flokete for min del. Og det har jeg lært masse av på godt og vondt. En av de tingene som er viktigst for meg, er å ha nære relasjoner som jeg kan være trygg på. Derfor er jeg åpen og ærlig om meg og mitt når jeg møter en ny person. For jeg vil at vi skal like hverandre akkurat slik som vi er her og nå. På den måten har jeg fått en ny vennekrets her i Mandal. Det føles godt, men samtidig litt skummelt. Jeg er blitt ganske så direkte av meg. Og jeg vil ha en gjensidig respekt fra dag en.

Jeg mener ikke å være slem, men jeg kan ikke klare å holde ut med mennesker som vil tråkke meg ned i søla. For jeg vet så altfor godt hvordan det føles å ligge nede. Nå har jeg heller fokus på å være en god venn selv, og finne vennskap som inneholder den respekten som begge parter fortjener. Det eneste jeg ber om, er at man er gode mot hverandre. Noen ganger trenger jeg at nære relasjoner kjefter litt på meg, og det har jeg ikke noe imot.

For da vet jeg at der ligger en kjærlighet i bunnen hos oss begge, og vi vil hverandre kun det beste.

Vi blogges!

Følg meg gjerne på Facebook , Youtube og Instagram!

Snapchat: wencheblogg

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg