Hva har vi lært de siste ukene?

God kveld!

De siste ukene så har vi fått merker hvor skjørt og sårbart samfunnet kan være. For hvem hadde vel trodd at så mye kunne endre seg på så kort tid. Jeg så ikke dette komme, og jeg tror ikke at jeg er den eneste. Men det forteller meg at vi må være bedre forberedt. Både privatpersoner, familier, næringsliv og samfunnet generelt. Alle sammen må lære av dette som skjer nå, og ha slags back up hvis noe lignende skjer igjen. Det er ikke så lett å si hva som skal skje i fremtiden, men jeg tror at vi er mange som trenger en plan B. Livet kommer tilbake nesten som før, men med dype spor etter det vi gjennomgår akkurat nå.

Vi liker ikke den usikkerheten som dette viruset fører med seg. Plutselig er ikke jobben like trygg, og hverdagen endres drastisk. Men vi må stå stødig, og komme oss gjennom det på best mulig måte. Her hjemme har vi det bra, og har funnet en slags rytme som fungerer greit. Men vi ser alle sammen frem til den vante hverdagen kommer tilbake. Dette har testet meg på ganske mange måte. Men det har også hatt en slags positiv effekt på meg. For jeg har våget ganske mye mer enn før, og jeg har ikke gitt meg dersom det ble vanskelig. Nei, jeg har tatt pauser. Og så har jeg begynt på nytt, og til slutt mestret det. For jeg hadde jo ikke noen andre som kunne gjøre det.

Når dette er over, så skal jeg faktisk se på hva jeg har lært. Og så skal jeg forsøke å bruke det fornuftig. Det skal bli mange venninne besøk, for jeg savner dem veldig akkurat nå. Jeg savner de gode klemmene, og den nære kontakten som vi har. Men den kommer tilbake, og da er vi nok raske med å møtes igjen. Det kommer til å ordne seg, og vi vil ha bruk for den lærdommen som vi fikk i denne perioden. Ha en fin kveld!

Klem fra Wenche

Følg meg gjerne på Facebook , Youtube og Instagram!

Snapchat: wencheblogg og Hverdagschat (torsdag)

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg