Hva skal jeg gjøre når ungene mine blir store?

Å være mamma er den aller viktigste oppgaven i livet mitt. Det er noe som jeg lengtet veldig etter, og som betyr aller mest for meg! Faktisk så har mammalivet vært altoppslukende i mange år nå. Det faller helt naturlig, og jeg vil gjøre alt jeg kan for ungene mine. Men det krever jo masse tid og energi hver eneste dag. Nå er ungene mine i ferd med å bli ganske store, og jeg merker en endring. De klarer mer og mer selv, og jeg har merket en endring. De skal fortsatt bo hjemme i flere år til, men jeg har begynt å tenke litt. For hva skal jeg egentlig gjøre når ungene er store? Hva skal jeg fylle timene mine med da? Det er faktisk litt spennende å tenke på det.

For hva har jeg lyst til å drive med? Hva er det som frister meg aller mest? Hva kan jeg klare? Det er godt det er noen år til dette skjer. For jeg har jo ikke alle svarene på disse spørsmålene. Men jeg vet at formidling kommer til å være en stor del av livet mitt. Kanskje kan jeg få gjort noe med alle drømmene mine? Muligens jobber jeg masse med egen musikk, og holder mange konserter. Det er ikke godt å vite. Men jeg synes at det er en spennende tanke, og jeg har så vidt begynt med å tenke på det. Jeg vet nemlig at jeg er en hønemor, og har et stort kontrollbehov. Det vil derfor være bra for både meg og ungene at jeg har noe som holder meg aktiv.

Det er rart at tiden går så utrolig fort. Eldstemann skal begynne på videregående skole til høsten, og minstemann skal ha siste året på barneskolen. Jeg kan nesten ikke tro at livet har kommet så langt. Etter skilsmissen min i 2012, så har jeg vært en mamma som aldri har slappet helt av. For jeg har kjent på et stort ansvar. Men vi har kommet oss videre i livet, og det skal gå bra med oss alle sammen. Det handler aller mest om å ta litt om gangen. Jeg kommer nok til å slite litt med at barna vokser. Men det er en naturlig del av foreldrerollen. Jeg gleder meg over å se de vokse til, og jeg er veldig stolt av begge to. Jeg er svært glad for at jeg er mamma til akkurat disse to.

Jeg håper og tror at WeLG Foredrag vil være det som jeg kan jobbe med også etter at ungene har blitt store. Det er noe som jeg jobber for, og som jeg føler at er riktig. Jeg vil drive med musikk og formidling. Det er noe som ligger hjertet mitt veldig nært. Og jeg kan ikke klare å tenke noe annet en at dette blir min fremtid! Jeg gleder meg, men jeg skal nyte mammarollen aller mest i tiden som kommer!

Vi blogges!

Følg gjerne WELG Foredrag på Facebook, Instagram og Youtube!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg