Hva trenger Du for å være lykkelig?

Hva trenger Du for å kunne føle deg lykkelig? Har Du det fint, eller er det noe som mangler i hverdagen? Vet Du hva som vil hjelpe Deg? Jeg tror alle sammen noen ganger føler at hverdagen er både traust og vanskelig. For alle sammen møter på perioder i livet som er utfordrende. Det er noe av det som er fascinerende med oss mennesker. Alle har noe som de gjerne ville hatt annerledes. Men for å kunne endre livet, så må man aller først ta en grundig kikk på eget liv. For man må akseptere dagens situasjon aller først. Det betyr ikke at Du liker det, men at Du har skjønt hvor du er akkurat nå . Da kan man nemlig sette fingeren på hva man ønsker å endre. Jeg har stor tro på at egeninnsats kan fikse det aller meste. For vi kan ikke hele tiden lene oss på andre, og håpe at de kan fikse livet vårt. Der finnes mange som kan hjelpe, men Du må faktisk selv foreta endringene. For Du må ha et eierskap til eget liv. Jeg vet at det noen ganger er vanskelig å gå gjennom sin egen situasjon, men det er først da man faktisk kan finne veien videre.

Velg ut noen områder som Du ønsker å foreta en endring på. Fokuser på det som er viktigst i ditt liv, og hvordan Du ønsker å leve. Vi finner lykke i ulike ting. Så jeg kan ikke si nøyaktig hva Du bør fokusere på. Men jeg vet at dersom man fyller livet med positive opplevelser og mestring, så vil det gi personlig vekst! Så jeg oppfordrer Deg til å ta konkrete steg mot det målet som Du ønsker! Og jeg vil oppfordre Deg til å ta små steg om gangen. For Du trenger litt tid til å la det nye finne sin plass i Deg. Jeg har selv vært gjennom en del endringer i mitt liv, og merket meg at det er ikke alltid innsiden klarer å ha samme tempo som utsiden. Det handler om å la kropp og sjel forenes, og bruk litt tid på den prosessen. Men det aller viktigste er jo at Du fyller livet med det som Du faktisk elsker. Da kommer godfølelsen på plass, og Du vil gradvis få en bedre hverdag.

Vi utvikler oss gjennom livet. Det som vi likte å holde på med i ungdommen, er ikke alltid likt det som vi liker som voksne. Men vi skal unne oss å ha det kjekt! For vi har så godt av å le masse i hverdagen. Der er så masse alvor rundt oss hele tiden. Så vi trenger litt fritid hvor skuldrene senkes ned, og vi unner oss glede. Det tror jeg er veldig viktig. For jeg merker selv at det er ekstremt viktig med noen friminutt. Da kan jeg ha det moro, og være sammen med mennesker som trigger frem smilet! Så et lurt tips er nok å være sammen med mennesker som Du virkelig kan være deg selv med. Jeg håper at Du kan tenke litt over disse tingene, og ta grep dersom Du trenger mer glede i din hverdag. Jeg heier på DEG!

Vi blogges!

Følg meg gjerne:

Facebook: Wenche Larsen Gundersen , WeLG Foredrag

Youtube: Wenche Larsen

Instagram: wenchelarsen.no

Snapchat: wencheblogg

0 kommentarer

Siste innlegg