Hvem trenger jeg i livet?

Livet mitt har inneholdt litt av hvert. Det kan man trygt si. Jeg har fått kjenne på det som er veldig vondt, og det som er veldig godt. Mange endringer har skjedd de siste årene, og det har vært litt av en reise for meg og mine nærmeste. Men jeg har lært så utrolig mye underveis. Det er erfaringer som jeg ikke unner alle. For livet har til tider vært veldig mørkt og vanskelig. Mennesker har kommet og forsvunnet. Det er i noen tilfeller min egen avgjørelse. Men jeg har også “mistet” mennesker fordi jeg var helt nødt til å endre livet mitt drastisk. Det er ikke mange som vet hvor vanskelig det kan være. for når man må snu opp ned på hele livet, så får det konsekvenser.

Jeg har det fint sammen med familien min og vennene mine her i Mandal. Det var helt nødvendig for meg å kunne flytte vekk fra Egersund. Jeg kommer aldri til å flytte dit igjen. Det er noe som jeg bare vet med meg selv. Det er så viktig for meg å kunne ha en avstand til det som er vondt og vanskelig. Jeg besøker familien min iblant. Men holder meg vekke utenom det. Så er det jo sånn at man noen ganger må ta et valg. Hvem trenger jeg å ha i livet mitt?  Jeg vet det kanskje kan høres brutalt ut. Men jeg var nødt til å velge en vei videre i livet mitt. Og da måtte jeg legge en del vennskap bak meg. Det har til tider vært litt sårt. Men det var dessverre helt nødvendig.

Nå har jeg etablert meg her i Mandal. Jeg har en del venner, og jeg holder meg i aktivitet. Det er lettere å være meg her. Jeg senker skuldrene, og er bare meg selv uten maske. Det er mulig å gjøre her. Jeg elsker den friheten som jeg føler her hjemme. Det var helt riktig av oss å velge Mandal. Jeg hadde et stort behov for å komme meg vekk, og mannen min ønsket ikke å flytte fra huset sitt i Mandal. Det var en fin løsning for oss. Så hender det nok at man noen ganger savner familien sin. Men da er det ikke mer en to timer å kjøre. Det er en trygghet i det. For jeg vil jo gjerne stille opp dersom familien min trenger meg. Nå tar jeg en dag om gangen, og har fokuset på familie og jobb. Det har gjort meg sterkere, og jeg klarer meg fint i hverdagen !

Vi blogges!

Følg gjerne WeLG Foredrag på Facebook, Instagram og Youtube!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg