Hvilke rutiner skal jeg endre på til høsten?

Jeg er et sånt menneske som hver høst tar grep, og tenker gjennom hvordan hverdagen fungerer her hjemme. Det handler om at jeg ønsker å ha det fint sammen med familien min, og da må våre rutiner fungere som en helhet. Det er faktisk ganske smart å ta en evaluering minst to ganger i året. Jeg pleier å gjøre dette i januar og august. For da er det naturlig å starte på nytt.

Dette året skal eldstemann begynne på videregående, og da starter skoledagen tidligere. Det betyr også at vekkerklokken må stilles tidligere, og at mamma må komme seg opp. Så jeg er allerede i gang med å venne meg til det. Og jeg har faktisk et ønske om å endre min egen morgen rutine. For jeg vil trene om morgenen. Det fungerer alltid best for meg.

Ellers så skal vi i gang med middagsplanlegging igjen. Og ungene skal lage middag hver sin ukedag, sammen med meg. Vi skal også fordele huslige oppgaver på oss alle sammen. Det er på tide å sette noen regler, og lære ungene mer om det daglige gjøremålene som finnes her hjemme. Jeg ser frem til å komme i gang med vanlige rutiner igjen etter ferien.

Når det kommer til jobben min, så skal jeg finpusse på rutinene der også. Lage meg en ukeplan, og passe på at jeg alltid er i forkant. Det betyr struktur, og faste oppgaver i mitt system. Det har gitt resultater, og jeg gleder meg til en meget viktig høst. Nå skal jeg legge grunnlaget for mitt eget navn og brand. Dette kommer til å bli travelt, men jeg elsker det. Og jeg håper at du blir med meg å denne reisen!

Vi blogges!

Følg meg gjerne på Facebook , Youtube og Instagram!

Snapchat: wencheblogg

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg