Hvis du ikke liker meg, så slutt å følg meg!

Det er ganske merkelig å lese kommentarer fra ulike nett troll. Jeg har sluttet å bry meg noe om det. Ja, jeg kan bli såret en gang i blant. Men det er ikke noe som får så mye oppmerksomhet fra min side. Jeg blir egentlig bare litt oppgitt over at de misbruker sin tid. For det er rett og slett ganske så idiotisk å tilbringe så masse tid på kanaler som man ikke liker. Det forteller meg at vedkommende har et problem. Jeg gidder ikke å følge en influencer som jeg ikke liker. Da bruker jeg heller tiden min på å lese de bloggene som jeg liker. Det er jo tross alt helt frivillig å følge oss.

Jeg vet at nett trollene ikke forsvinner, så de får bare være. Når jeg skriver innleggene mine, så lar jeg ikke dem å bestemme noen verdens ting. For her på bloggen bestemmer jeg, og da slipper ikke negativitet til. Jeg kjenner flere Influencere som virkelig får gjennomgå hver eneste dag i kommentar feltet. Sånn har ikke jeg det, og det er jeg glad for. Men jeg vet jo at disse trollene nok kommer mer til syne etter hvert. Jeg er glad for konstruktiv kritikk, men jeg gidder ikke å bry meg om usaklige kommentarer.

I dagen samfunn så er det fokus på nett vett, og man ønsker å bekjempe netthets. Det er bra at det tas opp, men vi må våge å gjøre endringer på internett. Jeg mener helt oppriktig at det ikke skulle vært lovlig å skrive anonymt på nettet. Tenk om vi kunne gått foran, og satt ett skikkelig eksempel. Vist at vi ikke tolerer netthet, og at vi virkelig ønsker å bli kvitt det. For jeg mener vi er altfor milde mot nett trollene. Sånn som det er nå, så har vi ikke noen typer straff som hjelper.

Det er opp til politikerne å lage ett sett med regler som virkelig svir. Man må våge å være strenge, og ikke være veike. Jeg tror det må til. Altfor mange mennesker opplever netthets å daglig basis, og det er en skremmende utvikling for oss alle sammen. Å lære ungdommene om nett hets, kan nok også gjøres enda mer. Men jeg er glad for at det snakkes om på skolen nå. Altfor mange tøffer seg bak tastaturet, og tror at de kan gjøre akkurat sånn som de selv vil.

Jeg er veldig glad i dere som følger meg på blogg og sosiale medier! Det er kjekt å kunne dele hverdagen min sammen med dere. Men husk også at dersom du ikke liker meg, så står du fritt til å gå videre til en annen influencer som kanskje passer deg bedre. Eller så kan du jo bare slutte å gjøre dumme ting på internett generelt. Vi som jobber via internett har faktisk også krav på respekt fra samfunnet. Jeg elsker å jobbe med dette, og jeg takler det aller meste.

Så la oss heie hverandre frem, og være snille mot hverandre på internett og ellers i samfunnet! Prat masse med egne barn om dette, og pass på at vi ikke sprer mer hat.

Klem fra Wenche

Følg meg gjerne på Facebook , Youtube og Instagram!

Snapchat: wencheblogg

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg