Hvor er du om 5 år?

Våger du å tenke på hvordan livet kanskje er om 5 år? Har du konkrete planer, eller har du nok med hverdagen her og nå? Gjennom det siste året, så har jeg fått tid til å tenke gjennom livet mitt. Og jeg har kommet til enighet med meg selv om veien videre. Man vet ikke alltid hva det neste steget blir, men man kan vite hvor man ønsker å ende opp til slutt. for muligheter kommer til dem som våger å satse. Jeg føler meg trygg på den veien jeg har valgt nå, og er heldigvis omgitt av mennesker som har troen på meg. Det betyr så masse for meg, og jeg har lært veldig mye nytt den siste tiden. Det handler nok også om at jeg endelig er fast bestemt på å nå målene mine. Selv om det kan ta 5 år å faktisk komme dit.

Jeg har skrevet ned en liste, og den holder jeg for meg selv. Men den skal ikke endres på, og så skal jeg sjekke den hvert år for å se hvordan jeg ligger an. Mye av det som står på listen, hadde nok mange fått seg en skikkelig latter av. Men jeg våger å sette krav til meg selv, og faktisk gå den veien som jeg ønsker selv. Da må man våge mer, og man må faktisk ikke holde seg selv nede. Janteloven må legges bort, og så må man legge ned en skikkelig jobb underveis. Ingenting kommer av seg selv, og jeg er villig til å ta steg for steg. Der er garantert noen som ler allerede, men jeg kan ikke bry meg om negativitet. Det er jeg som tar avgjørelsene i eget liv, og jeg er spent på alt som kommer min vei i livet.

Det kan virke rart å tenke så langt frem. Men for meg så er det viktig å ha noe der fremme. Noe som jeg faktisk inderlig ønsker å oppnå, og som jeg er villig til å jobbe hardt for. Med min helse, så tar ting lenger tid. Men det er ikke umulig selv om man må ta hensyn. Jeg har kommet meg opp på beina, og er på vei videre. Man ser fremover, og ikke bakover! Det er så deilig å kjenne at man faktisk kommer seg fremover. Det blir en spennende tid, og jeg gleder meg veldig!

Klem fra Wenche

Følg meg gjerne på Facebook , Youtube og Instagram

Snapchat: wencheblogg

Podkast: Min psyke hverdag!

0 kommentarer

Siste innlegg