Hvor setter vi grensene for barna?

Å få lov til å være mamma, er det aller største og viktigste i livet mitt. Men jammen meg er det utfordrende. Særlig i den alderen som de er i nå, 12 og 15 år. De er herlige gutter som jeg elsker over alt annet. Men det er ikke den enkleste oppgaven å oppdra barn. Faktisk så synes jeg denne alderen er ganske vanskelig. For akkurat hvor skal man sette grensene? Og kan man alltid ha de samme reglene for begge barna?

Jeg river meg i håret noen ganger. For jeg er ikke en perfekt forelder. Men vi gjør så godt som vi kan, og gutten er herlige. Jeg må bare erkjenne at denne perioden kommer til å være ganske utfordrende for en mamma som er kontrollfrik. De må få lov til å utvikle seg, men samtidig så må man være tilstede og sette riktige grenser. Noen ganger må man bare prøve og feile litt.

For der finnes ikke en fasit. Og vi må ta en dag om gangen. Det kommer garantert til å bli episoder hvor jeg vil føle meg som en dårlig mamma. Men jeg vet også veldig godt at jeg ikke er den eneste. Å ha barn i denne alderen er nemlig utfordrende for alle foreldre. Jeg er heldig som jobber hjemme, og som kan være tilgjengelig for ungene. Det er riktig for både meg og guttene våre.

Jeg kan ikke gjøre annet en å vise dem hvordan livet er, og hva som forventes av dem. De skal få tid og rom til å finne seg selv. Men jeg kommer til å være delaktig sammen med min kjære mann. For vi elsker ungene, og vi er foreldre med glede til akkurat disse to.

Vi blogges!

Følg meg gjerne på Facebook , Youtube og Instagram!

Snapchat: wencheblogg

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg