“Hvordan har Du det, sånn egentlig?”

Jeg får ofte spørsmål om hvordan jeg egentlig har det. Det er jo ikke sikkert at jeg deler absolutt alt her på bloggen min til enhver tid. Men jeg er svært åpen og ærlig med Dere. Og de som har fulgt meg en stund, vet godt at formen min varierer ganske mye. Jo takk, akkurat nå så har jeg det egentlig fint. Men der vil jo alltid være noe som jeg må jobbe mer med. Men hvorfor skal jeg dele alt med Dere? Har jeg ikke lov til å holde litt igjen? Det virker som om noen vil grave opp dritten for meg, fordi jeg faktisk har en god periode. Og det kan de jo nesten ikke forstå.

Selv om jeg lever med psykiske diagnoser, så har jeg gode dager og perioder. De dagene er gull verd for meg, og jeg har lært meg til å nyte dem. For smertene kommer tilbake rett som det er. Men jeg vil gjerne kunne ha visse ting helt privat, og jeg kan ikke dele alt med Dere. For meg så er det viktig å være ærlig, så jeg deler mye. Dere skjønner det på innleggene mine, og jeg sier ifra dersom livet er kjipt. Når jeg møter mennesker som jeg kjenner godt, så er det ok å bli spurt om dette. Men jeg reagerer når fremmede mennesker konkluderer med at jeg alltid må ha det vondt.

Jeg viser min glede på de gode dagene, og erkjenner de vanskelige stundene som kommer. Men ikke forvent at jeg skal dele hele sjelen med alle sammen. Dere får komme inn under huden på meg. Men jeg kan ikke slippe Dere helt inn i sjelen min. Den må jeg ha for meg selv, og jeg har grenser. For det er viktig å bevare det innerste til kun meg selv, og mine nærmeste. Det tror jeg de fleste skjønner. Jeg skal fortsette med å dele raust av min hverdag. Og det føles riktig for meg. Så jeg håper at Du fortsetter å følge meg, og at vi kan dele masse sammen i tiden som kommer!

Vi blogges!

Følg meg gjerne på Facebook , Youtube og Instagram!

Snapchat: wencheblogg

7 kommentarer
    1. Hei! Kanskje du blander med at i engelsk skriver man I (jeg) med stor bokstav alltid? Stor forbokstav brukes hovedsakelig i starten av en setning, i navn eller stedsnavn. Hjertelig hilsen norsklærer 🙂

    2. Det ser meget uprofesjonelt ut når du så og si skriver alle ord som begynner på D med stor forbokstav. Fortsetter det sånn slutter vi å lese bloggen din 🙁

        1. Kan være lurt å lese rettskrivingsregler igjen, er veldig tungvint å lese når det er stor bokstav på de ordene hele veien.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg