Hvordan orker du å trene?

God kveld!

Hvordan klarer du å gjennomføre treningen når du har smerter? Det er et spørsmål som jeg får ganske ofte. Men for meg så er det veldig viktig å holde seg i fysisk aktivitet. Er det vondt? Ja, det hender at det faktisk gjør vondt. Men jeg har blitt bedre til å trene moderat. Jeg har kommet meg gjennom mange vanskelige perioder i livet. Og jeg vet også at de gangene jeg trener, så takler jeg livet mye bedre. Da er jeg sterkere, og klarer å bruke energien min mer effektivt og riktig. Så jeg lengter alltid etter den gode følelsen, og da må jeg trene.

Jeg er ikke et supermenneske. Men jeg har tatt et valg, og jeg vil ha en så god hverdag som overhodet mulig. Da er treningen faktisk noe av det aller viktigste på min dagsplan. Denne gangen har jeg virkelig klart å komme inn i en god rytme, og er forberedt på å jobbe videre på denne måten. November har ikke blitt så mørk som den vanligvis er. Og det kan jeg takke mine 19 treningsøkter for. Gode resultater kommer ikke når vi alltid er komfortable. Nei, vi må ut av komfortsonen! Da kan vi komme oss videre, og bli enda sterkere i oss selv.

For meg så er nøkkelen å trene moderat, og ikke så veldig lenge om gangen. Da takler kroppen min det som skjer, og den klarer å restituere seg. I dag har jeg gjennomført en grå og regnfull treningstur på 5 km. Så bar det rett hjem i dusjen, og få i seg mat. Da går jobbingen så godt etterpå, og jeg er veldig fornøyd med egen innsats. Husk derfor at du ikke trenger å trene så fryktelig hardt eller lenge. Ta det i et tempo som du vil kunne klare i lang tid fremover. Da vil der komme gode resultater på lang sikt, og du vil kjenne på mestring underveis!

Klem fra Wenche

Følg meg gjerne på Facebook , Youtube og Instagram!

Snapchat: wencheblogg

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg