Hvorfor blir jeg så redd?

Jeg kan noen gang kjenne på en frykt som jeg ikke helt skjønner. For selv om jeg er trygg, så er jeg også redd. Det handler om at jeg er redd for å miste kontrollen på livet mitt. Er jeg på riktig vei? Klarer jeg å stå stødig uansett hva som skjer i fremtiden? Kommer jeg noen gang til å møte veggen igjen? Alle disse tingene har jeg slitt med siden den store smellen min i 2014.

For man glemmer ikke den maktesløsheten som var så overveldende og sterk. Jeg har tatt i mot hjelp for å takle denne frykten. For dette skal ikke styre meg i fremtiden. Jeg har blitt mye sterkere de siste årene, og jeg vet at det ikke skal gå så galt flere ganger. Livet mitt er jo helt annerledes nå. Men kroppen min husker det, og minner meg på det ganske ofte. Faktisk så vil det alltid ligge der helt bakerst i hodet mitt.

Det er ikke et tegn på svakhet. For man har ikke vondt av å være litt på vakt. Så jeg velger å se på det som et hjelpemiddel for å holde meg innenfor det som kroppen min takler. Jeg skal ikke gjøre samme feilen om igjen. Det er godt å vite at dette på en måte er en ufarlig redsel. Jeg jobber hardt for å bygge meg opp igjen, og jeg er i ferd med å lykkes på det prosjektet.

Så husk at det ikke alltid er så farlig å være litt redd. Vi skal passe på oss selv, og lytte til det kroppen forteller oss. Men det er viktig å skille på hva som er vanlig, og hva som er styggen på ryggen. Jeg håper at du har god kontroll i ditt eget liv, og at du føler deg trygg. Jeg vil ønske deg en fortsatt fin kveld, og så møtes vi her igjen i morgen tidlig! Pass godt på deg selv!

Klem fra Wenche

Følg meg gjerne på Facebook . Youtube og Instagram!

Snapchat: wencheblogg

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg