Hvorfor er jeg så lat?

Denne uken har jeg endelig kommet skikkelig i gang med trening igjen her hjemme. Det er et stort tiltak hver eneste gang, men jeg elsker det det jo egentlig. Så jeg har problemer med å skjønne hvorfor jeg er så lat når det kommer til trening. Men et ganske heftig angstanfall fikk meg til å starte umiddelbart på mandag kveld. For jeg vet at trening egentlig er det verktøyet som fungerer aller best mot angsten for min del.

Jeg var usikker på hvordan dette kom til å gå. Men jeg hadde helt rett i at treningen kom til å hjelpe meg gjennom dagene. Og den tar brodden av angsten. Kroppen får presset ut negativitet og vonde tanker. Jeg havner inn i en slags egen sone når jeg trener, og det er så deilig. Kun fokusere på pusten og øvelsen. Komme i gang med rytmen, og telle antall gjentagelser. Det har en magisk effekt på meg.

Det er deilig å trene regelmessig igjen, og nå skal jeg ikke stoppe! Faktisk så har jeg lagt det inn i min dagsplan, og da er det like viktig som alle andre arbeidsoppgaver. For jeg kan ikke tillate meg å bli værende i ro. Da kommer styggen på ryggen fort tilbake, og han er ikke velkommen hos meg. Jeg trener nå korte treningsprogrammer som varer i 15 minutter, og så tar jeg en runde med styrkeøvelser etterpå!

Denne gangen så trener jeg av flere grunner. Jeg vil gjerne få bort noen ekstra sommerkilo, og det kommer til å forsvinne greit. Når jeg nå er i aktivitet hver dag, så kommer det seg fort. Jeg skal ikke stresse med noe vektmåling, men kun trene kroppen slik at den blir sterkere og strammere. For da trives jeg mye bedre i min egen kropp, og det er jo veldig viktig.

Vi blogges!

Følg meg gjerne på Facebook , Youtube og Instagram!

Snapchat: wencheblogg

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg