Hvorfor er økonomi så tabubelagt?

De aller fleste opplever vanskelige økonomiske tider i løpet av livet. Men vi snakker ikke om det. Temaet er tabubelagt. For de aller fleste gjemmer seg bak en fin fasade, og håper at ikke noen skjønner hvordan ting foregår. Jeg kommer ikke til å dele så mange detaljer om egen økonomi. For det ønsker vi jo å ha privat. Men jeg vil gjerne skrive litt om temaet uansett. For jeg har gått på noen smeller i løpet av livet, og det har jeg lært av. Nå er jeg helt i oppstarten av min jobb som Influencer, og går på arbeidsavklaringspenger en liten stund til. Så jeg vet hvordan det er å måtte passe på økonomien. Det er til tider krevende, men en del av voksenlivet.

Samfunnet har virkelige satt høye krav. Det er ikke måte på hvor mye man skal ha råd til i løpet av året. Det har mange ganger vært sårt å ikke kunne gjennomføre planer fordi pengene ikke strekker til. Men jeg vet at vi er veldig mange som må ta vanskelige valg. For det er ikke så enkelt å komme seg unna en del ting. Man vil jo så inderlig gjerne at ungene skal få fine opplevelser i oppveksten. Her i huset snakker vi ofte om hvordan det står til. For meg er det nemlig viktig at vi kommuniserer, og forklarer hvorfor vi må si nei til ting ganske ofte.

Når man snakker med venner og familie, så er sikke økonomien det man velger aller først å snakke om. Men jeg vet at det er så utrolig vanskelig å bære på alt alene. Så noen ganger er det lurt å be om råd. For vi er ikke feilfrie noen av oss. Det vil alltid komme ulike utfordringer i forbindelse med økonomi. Men livet er jammen meg godt likevel. For jeg er vil egentlig bare fokusere på det som gjør meg godt, og leve på en måte som passer for vår situasjon.

Vi blogges!

Følg meg gjerne:

Facebook: Wenche Larsen Gundersen , WeLG Foredrag

Youtube: Wenche Larsen

Instagram: wenchelarsen.no

Snapchat: wencheblogg

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg