Overvektig og hvit sommerkropp!

Jeg er veldig stolt over å ha en perfekt sommerkropp ! Perfekt for meg i alle fall. Jeg er så fornøyd over at bikinien sitter som et skudd i år også. Jeg er både overvektig og hvit, men føler meg fin til tross for noen ekstra kilo. Ingen spray tan på denne damen, så stor Influencer er jeg ikke enda at jeg får det sponset😜😜! Men her har Du meg altså!

Det har blitt skapt en illusjon på nettet om at det er bittesmå bikinier, solbrune legger og lår som er idealet. Instagram og sosiale medier skaper et stort press. Sexy, runde former, cup c, skaper et umenneskelig krav om den perfekte kroppen som nesten ingen av oss har.

Jeg leste at Funkygine fikk masse klager fordi hun postet bikini bilder fra sin ferie. Dette fordi hun tilsynelatende er perfekt. Vi blir utrolig fort krenket, og vi plasserer vår egen usikkerhet på hennes skuldre.

Jeg som har ekstra kilo, og hvit hud må forberede meg på to scenarioer etter dette innlegget. For enten blir jeg hyllet fordi jeg er så “modig” som våger å vise frem kroppen min, eller så er jeg så stygg at jeg aldri burde finne på å vise bar hud på internett! Kyss meg bak, sier jeg bare. Skal jeg nekte alle de veltrente og sommerbrune menneskene å poste sine feriebilder fordi jeg har en spiseforstyrrelse? Eller fordi jeg blir stresset fordi jeg ikke er like pen og veltrent? Jeg tenker at det er meg som har et problem, og det må jeg jobbe med selv. For alle er forskjellige, og ingen skal behøve å gjemme seg vekk uansett størrelse eller farge!

Vi kan ikke fortsette sånn med å oppføre oss så dårlig. Det skal ikke være en fasit når det kommer til kropp og utseende! For vi er unike alle sammen, og vi skal heller være glad i den kroppen som vi har. Jeg kan ikke løse mine problemer med å nekte alle andre å leve sitt liv! Så lenge man kun poster bilder, og ikke reklamerer for Botox og lignende, så mener jeg at man kan poste bilder. For det er en frihet som vi ikke skal ta fra hverandre!

Og jeg skal kose meg hele sommeren med min perfekte sommerkropp!

Vi blogges !

Følg meg gjerne på Facebook , Youtube og Instagram!

Snapchat: wencheblogg

10 kommentarer
    1. Veldig bra innlegg. Rett og slett vakkert🙂 Det som er litt rart, tenker jeg, er at en veldig kroppsfiksert kursholder er den du heier på..

    2. Syns du er flott,og jeg likte bikinien din. Hvor er den fra? Sommerhilsen fra fjellbygda Stugudal i Trøndelag😊

    3. Herligt og læse, vi er jo alle bare mennesker 🤩
      Jeg stillede i bikini fitness for 1 år og 4 måneder siden. Fed opplevelse, men lykken ligger ikke i «den rigtige krop» lykke er dig som menneske ♥️

    4. Nydelige Wenche ❤️ For meg stakk du deg ut blant flere andre i kurset. I mine øyne har du det lille ekstra og ikke minst så har du en fantastisk nydelig personlighet og styrke.

      Dette innlegget var utrolig bra og du traff spikeren ekstremt godt.

      Du er forresten vakker Wenche og det hadde du vært med eller uten noen ekstra kilo. Gleder meg veldig til å treffe deg i Tromsø ❤️ vi må ha oss noen photoshopet der oppe 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg