HVORFOR KRANGLER JEG?


God kveld!

Det er nok ganske så åpenbart at jeg krangler ganske ofte med meg selv. For der er så uendelig mange tanker på en gang, og jeg sliter med å holde meg rolig. Det er fort gjort å bli veldig ivrig, og gå all in veldig kjapt og nådeløst. På en måte vil jeg ikke kvitte meg med den impulsiviteten. Men jeg må forsøke å balansere den, og ikke glemme hvilke hensyn som må veie tyngst. Man tenker kanskje at jeg burde klare dette nå, men jeg trenger fortsatt profesjonell hjelp til å sortere tanker og følelser. Det skjemmes jeg ikke over.

Noen ganger må jeg ta et steg tilbake, og se på meg selv med andres øyne. Forsøke å ta innover meg hva andre kan se, og hvordan jeg vises utad. Da blir det ganske fort en kollisjon med min egen oppfatning av det jeg driver med. Heldigvis er jeg glad i kommunikasjon, så jeg velger å snakke åpent om mine utfordringer. Jeg lar nære venner få snakke med meg om det de ser. Det har jeg lært så mye av , og jeg merker at det starter viktige tankeprosesser inni meg. Selvsagt svir det noen ganger. Men det er viktig å få vite det.

Jeg forsøker å komme meg velberget gjennom livet. Med all min bagasje. Det er ikke den letteste oppgaven, men jeg finner min måte å gå videre på. Nå er jeg så glad for at fokuset ligger på fremtiden. Da kan jeg få god hjelp til en litt enklere hverdag. Min evne til å jobbe meg gjennom ting, er enda på plass. Mange ganger har jeg gravd svært dypt. Men jeg lar meg ikke ble begravd i gammel dritt lenger. Den tiden er forbi. Når jeg ser meg selv i speilet nå, så ser jeg en annen kvinne. En kvinne som ser fremover. Som våger å gå for drømmen.

Husk at det er mulig å komme seg videre. Selv om det kanskje er skikkelig mørkt akkurat nå. Der er bedre dager i vente, så lenge man ikke gir opp. Våg å tro på en god fremtid. Noen ganger ser man det ikke så klart foran seg. Men der kommer bedre tider. Det vet jeg av egen erfaring. Nå våger jeg å tenke positivt. Det kan du også klare!

Klem fra Wenche

0 kommentarer

Siste innlegg