Hvorfor orker jeg å dele privatlivet mitt med offentligheten?

Jeg får ofte spørsmål om hvorfor jeg orker å dele privatlivet mitt i offentligheten. Og jeg kan godt forstå at en del mennesker ikke helt skjønner det. Men jeg er skrudd sammen på denne måten. Jeg elsker å ha en stemme i det offentlige rom, og jeg ønsker å formidle mitt budskap til mange mennesker. Da er det kjappest å bruke internett. For meg så har dette blitt en livsstil, og jeg koser meg som regel masse med denne jobben. Men man skal være ærlig, og si at det noen ganger er slitsomt og sårt.

For man møter på en del nett troll, og hetsen kommer litt i bølger. Men jeg er heldig, og har stort sett masse støtte fra mine følgere. Og så tror jeg også at dere ser litt annerledes på det enn det jeg gjør. For ja, jeg deler ganske mye av livet mitt. Men det er faktisk ikke så mye som dere tror. For jeg holder masse for meg selv. Det er viktig for meg å skjerme mine nærmeste. Og jeg har valgt å holde det aller meste av fortiden min for meg selv. Det er svært viktig for meg iog for mine barn.

Der kommer alltid til å være noen som mener at jeg deler altfor mye, og at jeg burde slutte med bloggen. Men det kommer ikke til å skje. For jeg trives veldig godt i min hverdag, og jeg har full støtte her hjemme. Dersom vi møter på ulike utfordringer, så fikser vi det etter beste evne. Det er kjo lov til å tenke seg om iblant, og faktisk justere der det trengs underveis. Livet mitt er her og nå. Og jeg liker å dele det med dere! Heldige meg som får bli kjent med så mange mennesker.

Jeg gleder meg virkelig til å fortsette å utvikle mine kanaler. Og jeg har masse å lære. Dette holder meg i aktivitet, og det holder meg borte fra depresjoner. Sannheten er at jeg trenger dette, og jeg bruker skrivingen som en del av terapien. Livet mitt har inneholdt mange ting, og jeg trenger virkelig å tømme hodet mitt ofte. Ved å skrive så reduserer jeg tankekjøret, og jeg får bedre dager og netter. Så har jeg blitt en ganske tøff dame som kommer seg gjennom det aller meste. Det er jeg stolt av!

Klem fra Wenche

Følg meg gjerne på Facebook , Youtube og Instagram!

Snapchat: wencheblogg

6 kommentarer
    1. For at det skal være en jobb må du tjene penger på det du gjør! Ellers er det en hobby👍Ikke riktig og kalle det jobb👍

        1. Synes du har en personlig blogg, er åpen, men likevel privat. Synes du balanserer det fint. Lykke til videre!

          Pst- ang jobb/kontra hobby: nei, man må ikke tjene penger for å kalle noe en jobb. Hva med alle de som jobber som frivillige for organisasjoner eller festivaler. Man går da på jobb da vil hvertfall jeg si 😚

      1. Hei W! Synes du er modig som blogger om livets mange sider! Har fulgt deg en stund nå på blogg og Instagram og du er en annerledes stemme jeg synes det er så fint å følge!

        Jeg er enig i kommentaren over meg. En jobb innebærer at man tjener penger og betaler skatt av lønna si, på det man jobber med. På sikt kan du helt sikkert komme dithen at dette blir en jobb, men akkurat nå er det vel mer en hobby/terapeutisk aktivitet. Og det er vel ingenting galt med det! Men ingen jobb. Selv om blogging «kan være mye jobb», det tror jeg på!

        Jeg skal iallfall bidra til at lesertallene dine vokser, og håper du kan legge ut mer musikk snart også! Du har en vakker stemme!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg