Ikke bestem over meg!

God morgen!

Jeg har merket at noe skjer med meg. Det handler om at jeg bare får mer og mer behov for å bestemme selv. Og jeg får noen ganger litt dårlig samvittighet. For de årene hvor jeg lå helt nede, så hadde jeg behov for hjelp. Men etter hvert som jeg har reist meg igjen, så merkes det at jeg vil bestemme selv. Jeg er svært takknemlig for all hjelpen som jeg har fått, og som jeg fortsatt får. Nå må jeg bare finne min egen grunnmur, og bygge den enda sterkere sammen med min kjære mann.

Det er positivt. Jeg er svært glad for at kreftene gradvis har kommet tilbake. Og at jeg har en nær familie som forstår meg. Noen ganger så kan jeg virke litt trassig. Men det handler om at jeg prøver og feiler litt. Selv om jeg er godt voksen, så har jeg på en måte mistet mange år. Så det føles på veldig mange måter som en ny start. Hjemme har det kommet gradvis, og det er deilig å kjenne at man mestrer hverdagen bedre. Så er jeg jo også omringet av kjærlighet og trygge rammer i vårt hjem.

Å starte på nytt som voksen, er en spennende reise. Jeg lærer stadig nye ting ved meg selv. Det er noen ganger litt skummelt. Men så er det befriende og deilig også. Når jeg nå finner min egen vei, så skjer det på min måte og på mine premisser. Min kjære mann er min største støtte i denne prosessen, og vi finner nye veier sammen. Takk og lov for at han er en tålmodig og romslig fyr med et stort hjerte. Det er ikke alltid like enkelt å henge med i svingene, men han forsøker etter beste evne å støtte meg.

Jeg er 42 år gammel, og har på mange måter akkurat våknet opp til livet. Der er så mange spennende planer i min fremtid, og jeg føler meg sikker på at det kommer til å bli svært kjekt og spennende.

Klem fra Wenche

Følg meg gjerne på Facebook , Youtube og Instagram!

Snapchat: wencheblogg

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg