Ikke stopp før du er stolt!

Det er ganske rart å tenke på hvor fort vi blir stresset av hva andre mener om oss. Jeg er nok blant dem som virkelig har kjent på dette i ganske mange år. Men nå er jeg ikke så opptatt av det lenger. For det er helt umulig at alle skal like meg, eller heie på meg. Så jeg må fokusere på det som gjør meg godt, og som jeg kan få en personlig utvikling av. Man skal ikke gi seg , før man er stolt over egen innsats! Det handler om å faktisk gjøre det man har lyst til, og hele tiden forsøke å bli en bedre versjon av seg selv. Alt skjer ikke på en dag, så man må jobbe langsiktig.

Jeg vet at min synlighet skaper reaksjoner. Noen liker meg veldig godt, og ønsker å følge meg i min hverdag. Men så er der andre mennesker som virkelig ikke liker det jeg driver med. For meg så er det viktig at den nærmeste familie støtter meg. Men så må jeg stå sterkt i meg selv, og faktisk gjennomføre det som jeg ønsker. Mitt liv er jo mitt, og da kan ikke andre legge føringene for hvordan jeg skal leve det. Sånn er det for deg også. Du er sjef i eget liv, og bestemmer selv hva du ønsker å fylle hverdagen din med. Ta valg som er gjennomtenkte, og jag drømmene dine!

For min del, så har jeg kommet til et punkt hvor jeg virkelig bestemmer selv. Og jeg er trygg på at mine valg, er riktige for meg akkurat nå. Hva som skjer i fremtiden, er det jo ingen som vet. Så vi må våge å leve livet her og nå. Ta de sjansene som er riktige for oss, og noen ganger går vi på trynet. Jeg vil heller vite med meg selv at jeg har virkelig prøvd. Det er utenkelig for meg å gi meg nå. Mine drømmer er altfor viktige for meg, til å kunne si nei takk nå. Men jeg må fortsatt jobbe med meg selv på innsiden, og faktisk gi meg selv lov til å lykkes.

Det høres veldig rart ut, men jeg må faktisk øve meg på å takle positive ting. For jeg har hatt full fokus på å komme meg gjennom kriser i store deler av livet mitt. Så der er jeg ganske god. Men det å faktisk få ting til, ja det er veldig rart for min del. Jeg har måtte lære hvordan man takler en seier. Høres ganske rart ut, ,men det er sant. Å lære seg å regulere sin egen selvtillit i voksen alder, er ingen spøk. Men det er en viktig lærdom, og jeg tar det på alvor. Det er viktig å kunne kose seg når målet er nådd, men likevel beholde ydmykheten.

Vi har så godt av å tenke litt over dette. Både du og jeg trenger å komme oss videre i livet. Så da må vi faktisk våge å være oss selv, og ta noen steg videre. Vi skal ikke gi oss, før vi er stolte av oss selv! Er du med?

Klem fra Wenche

Følg meg gjerne på Facebook , Youtube og Instagram!

Snapchat: wencheblogg

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg